måndag 5 januari 2009

Friska barn?

Det verkar som om hela trion mår bra idag. Paulina som var den som var sjukast har bara lite ont i huvudet idag, de andra två är återställda. Himla skönt att det inte var magsjuka eller så. Jag gissar att Paulina kräktes dels av febern och dels av huvudvärken. Skönt att det inte var värre i alla fall. Nu hinner tjejerna samla krafter till skolan börjar igen på torsdag (Victor börjar dagis nästa måndag).
Jag börjar nya kurser nästa måndag, men i år är skolstarten en vecka tidigare än den brukar vara, men på studera.nu (eller VHS kanske man ska säga) kör de helt efter sitt vanliga schema, vilket betyder att jag inte vet om jag kommit in på den kurs jag stod som reserv på. Jag är antagen till psykologi 61-90, men jag hade sökt en kurs i klinisk psykologi, där jag var 13:e reserv. Nu som först körs andra urvalet och enligt info på studera.nu ska man få besked mellan 8 och 9 januari...kurserna startar den 12:e... (och kommer jag in på kursen jag var reserv på så kommer det bli sen start eftersom jag måste få papper från skolan med inloggningsuppgifter och sånt till deras studentportal). Jag misstänker att det också är det här som gör att jag inte kan registrera mig på mitt program och kursen ännu (men studieförsäkran gick ju att lämna på CSN). Jag gillar inte när jag inte kan vara ute i god tid pga att andra knölar och strular och är ute i sista sekunden. Jaja, någon gång ska det bli klart...hoppas jag.

Idag är det lika kallt ute som det var igår, och det är precis lika härliga blåa himmel och strålande sol. Idag blir det en liten sväng ut i alla fall. Inga längre promenader med barnen, men vi ska till bibblan i alla fall (det ligger bara ca 200 meter bort) och byta filmer, spel och böcker. Kanske tar jag mig en promenad själv när maken kommit hem från jobbet, om han inte kommer för sent, och tar med mig kameran och fotograferar lite.

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg