söndag 18 januari 2009

Ok, så här är det idag:

Simone börjar kräkas vid 2-tiden, och kräks varje halvtimme resten av natten.
Paulina kommer upp klockan 8 och säger att hon har jätteont i magen. 10 minuter senare kräks hon...
Maken på sjukhuset, kanske skulle komma hem idag, men jag har ringt och sagt att han inte behöver stressa hem.
Victor klagade på att han frös när han kom upp, fullt påklädd.
Hur jag mår vet jag inte, jag är livrädd för att känna efter. Jag är ganska svettig i alla fall efter att ha en kräkande unge på varje våning...
Har tagit mina vitpepparkorn, ska svälja en hel påse om det behövs.
Nu ska jag till affären och inhandla Coca Cola som jag ska servera mina kräkmaskiner.

Vi kan ju konstatera att det blir ingen skola och inget dagis för någn imorgon och troligtvis inte på tisdag heller (eftersom det verkar vara magsjuka, och inget olämpligt som ätits).

Pussen & Kramen
/Ango

5 kommentarer:

Anonym sa...

Är absolut inte avundsjuk på din sits just nu. Hoppas tjejorna kryar på sig och de berömda vitpepparkornen funkar. Passa dig så du inte tar för många bara. Det har jag gjort en gång och det resultera i kramper i magen :)

Anonym sa...

Nej men fy! Har du vätskeersättning? Det är ju enkelt att göra annars. Handsprit? Bra för händer och toa. Om vi bodde närmare skulle jag hjälpa dig med handlingen, din stackare! Hoppas du håller dig på benen och att barnen kryar på sig snabbt! Stor kram!

Anonym sa...

Vill bara berätta om Trulle, eller snarare brist på Trulle.
jag TROR att Fröken K tycker inte om honom...Det är inget som stämmer in p hennes sätt att lägga upp sitt arbete.
När jag blir färdigutbildad och så småning om får en egen f-klass (jag måste ju våga drömma) ska jag arbeta med Trulle, Han är underbar!

Hoppas de kryar på sig snart, dina barn.

Mamma J sa...

Usch usch usch och fy!!!!

Är inte avundsjuk. Här ligger T idag också, med feber och ont i magen. L är det full fart på igen idag. Så, för en del går det fort... Så, någon av oss vabbar också imorgon :(.

Ango sa...

Ullis:
Jag kan tänka mig att magen slår bakut om man tar för mycket ;). Jag tog 10 korn, och det får räcka ett tag!

AnnaK:
Tack för tanken! Jag är ruskigt glad att jag var och STORhandlade (2000:--handling) i onsdags så allt finns hemma. Ja, inte Coca Cola då eftersom vi brukar dricka Pepsi Max, så det sprang jag iväg till affären, 200 m bort, för att inhandla. Nu kan vi ligga i karantän en vecka till utan att behöva handla!

Angie:
Trulle är jättebra (eller något annat liknande koncept). Fröken K har många idéer om hur undervisning ska ske. Hennes och mina idéer stämmer sällan överrens faktiskt. Jag var med Simone i skolan en dag, och jag reagerade direkt på att K hela tiden fokuserade på allt negativt som barnen gjorde. Det var mycket "Nej", "Sluta", "Gör inte så" osv, istället för att fokusera på positiva saker och visa barnen andra sätt att framför allt visa sitt missnöje eller sina känslor på.
Visst, nu är det en sjukt stor klass och det kan inte vara kul att rodda runt i den (en personal kort dessutom). Är det klart att du ska vara där från imorgon?

Mamma J:
Tänk om det kunde gå fort för alla. Här verkar tjejerna vara på sluttampen med kräkningarna. Det går längre och längre tid mellan dem nu. Förhoppningsvis har de kunnat pigga på sig en liten aning till ikväll (de hyser stort hopp om att kunna äta kalops då ;)).

Kram
/Ango

Populära inlägg