söndag 11 januari 2009

Skolstart imorgon

Imorgon börjar jag skolan igen, och då påbörjar jag min 5:e termin på programmet, min 6:e termin på högskola/universitet. Jösses, vad tiden har sprungit iväg! Den här terminen är det ju C-uppsatsen som gäller och tyvärr även mer metodövningar (statistik). Uppsatsen ser jag fram emot, men inte metoden. Tycker ju att allt som har med matte att göra är så galet trist. Jag tycker inte att det är speciellt svårt (tack och lov), utan brukar känna mig förbaskat smart när jag försöker få mina kurskompisar att förstå vad alla siffror och förkortningar står för. Ändå är det ju så trist med alla dessa siffror, extra trist blir det ju när de ska skrivas in i ett jäkla dataprogram (SPSS) som är mer än lovligt rörigt (men inte heller programmet är så himla svårt, bara rörigt som sagt)! Jaja, det blir nog bra det också!

Idag har vi varit nere i Linköping. Ganska skönt att få lunchen serverad. Stek med potatis, sås, grönsaker och äppelmos var det. Riktigt mumsigt!
För en gångs skull höll sig ungarna rätt lugna, men det berodde väl på att de fick sitta och titta på Mr Bean på DVD. Det var avsnitt som de inte har sett tidigare som de fick se, så det var ju rätt tacksamt såklart.
När vi åkte hem somnade ungarna i bilen och sov i närmare 1 timme, vilket givetvis speglar av sig nu på kvällen. Trots att klockan är nästan 22 nu, så har ingen av dem somnat. Alla tre ligger och larvar sig rätt bra i sina sängar just nu. Det tog dessutom en hel del tålamod att bara få dem i säng... De kommer alla att vara rätt trista imorgon alltså. Det allra värsta är dessutom att Victor går sin första dag på dagis på över 3 veckor så han kommer att vara grymt trött bara av det. Nu kommer sömnbristen att göra sitt också.

Mår inte speciellt bra i själen just nu. Det är många tankar som snurrar och funderingar kring vad jag ska göra med min framtid. Det ska bli skönt att komma tillbaka till skolan och få skingra tankarna lite i alla fall.
Att jag inte mår bra i själen märks verkligen i min bok- och filmblogg nu. Jag läser massor av böcker, vilket verkar vara vanligt för mig i januari (det var precis likadant förra året). Visserligen läser jag just nu en hel del ungdomsböcker som är på mindre än 200 sidor så de går ju väldigt fort att läsa, men jag försöker varva med deckare också. Jag har hittat några ungdomsboksförfattare som är väldigt bra, så jag håller på och plöjer igenom dem nu.

Just det; Läste att Bonde-Magnus gifte sig igår (eller?). Jag har inte tittat på det programmet någon endaste gång, men jag reagerade på att det stod Björskogs kyrka, och visst var det den kyrkan som ligger 5 km från där jag bor. Mina ungars kusin döptes där i höstas. Ett mycket bra val av kyrka måste jag säga. Kyrkan är väldigt liten, men väldigt, väldigt vacker. Undrar vem prästen var? Den prästen som jobbar där nu är den som döpte Victor nämligen.
Bröllopsfesten höll de på Sundbyholm, Eskilstuna. Där är också kanonfint. Jag var där på julbord och konferens för många år sedan, när jag var restaurangchef. Det var alldeles underbart fint. Numera bor vi bara knappt 4 mil därifrån och är där och firar Valborg varje år.

Pussen & Kramen
/Ango

1 kommentar:

enAnnan sa...

Trist att höra att du inte mår bra just nu. Det gör inte jag heller. Jag ifrågasätter allt med mig själv just nu, tyvärr tror jag att det är en sen respons på allt som "hände". Jag känner inte igen mig själv. Blir mest bara trött.
Jag läser däremot inte alls när humöret blir såhär..kan inte fokusera, det snurrar för mycket.

Har heller aldrig sett Bonde söker fru, gillar inte såna serier.

Hoppas skolstart och dagisstart går bra imorgon, trots lite sömn!

Kramar

Populära inlägg