söndag 25 januari 2009

Tråkväder

Igår hade det snöat en del på natten, så vi hade nog en 5 cm nysnö att glädja oss åt...på morgonen i alla fall. Det regnade ju en del under dagen så det blev svinhalt ovanpå snön, den snö som sakta försvann (speciellt som det var ett par plusgrader hela dagen och natten också).
Idag är det inte mycket snö kvar, och det lilla som finns håller på att regna bort nu. Urtrist verkligen.

Victor började bli snorig igår, och idag har han riktigt jobbig hosta. Han har fått Ventoline, men vi får se hur han artar sig under dagen. Blir han hemma imorgon så påverkar det inte mig så mycket för en gångs skull eftersom R ändå är hemma (han ska opereras på tisdag). Jag hoppas ju att Victor ska bli bättre så han får gå till dagis såklart. Dessutom vore det bra om han inte var förkyld just nu eftersom han ska göra om hörseltestet på BVC på torsdag. Han klarade det inte i december när vi var, och skulle få göra om det nu i januari. Jaja, vi får se hur det blir.

Körslaget igår, då. Var det rätt kör som åkte ut? Jag tyckte faktiskt det. Magnus kör var jättebra, men Eriks var lite bättre och Hannas var ju outstanding! Vilka framträdanden den kören gjorde. Helt underbart!
Det ska bli urspännande att lyssna på dem i finalen.
Något annat jag gillade med körslaget igår var att Gry hade på sig bättre kläder. De kanske har bytt stylist ;). De kläderna hon haft på sig tidigare har inte varit smickrande för hennes kropp, precis. Det hon hade igår passade mycket, mycket bättre, och jag hoppas att stylisten hittar en snygg blåsa för en växande mage till finalen nästa vecka!
Så, nu har jag fått vara riktigt ytlig ;).

Jag har ju inte berört Let's dance heller;
Åkte rätt par ut? För mig stod det mellan Kitty och Blondinbella. Båda två ser ut som om de gör parodi på tiodans. Blondinbellas bloggfans glömde väl att rösta på henne i fredags, eller också insåg de också att hon inte hade något i programmet att göra.
Någon som verkligen, verkligen imponerar på mig är Magnus Samuelsson. Han med sin stora kroppshydda kan verkligen föra sig på dansgolvet. Mycket imponerande!
Någon annan som också växer för mig är Elisabet Höglund. Hon har ju ruskig humor och självdistans. Hon verkar ju vara en riktigt rolig person som bjuder på sig själv. Man är ju så van att se henne som den politiska reportern som är torr och ganska uppstyltad. Jätteroligt att få se en annan sida av henne!

Pussen & Kramen
/Ango

3 kommentarer:

Mamma J sa...

Jag tyckte som du, att det var rätt kör som åkte. Fast, jag tyckte inte att det var Hannas kör som var outstanding, utan att Eriks kör imponerade stort! Vilka schyssta arrangemang den kören av sina låtar den kören hade fått till! Jag som inte ens gillar snygg-Erik i vanliga fall :).

Men, däremot så led jag med Grys kläder. OK för att det var snyggt att hon äntligen visade upp magen istället för i något oformligt - men ack vad den där skapelsen satt illa över hennes svällande överarmar. Den var inte smickrande på det sättet. En tjej tror jag att hon får!

Och Let´s Dance: Jag sa till D när de två paren stod kvar att för MIG var det en "win-win"-situation eftersom vem som än åkte, så var det som jag ville :). Jag räknade ut att Blondinbellas fans var ute och gjorde av med studiebidraget i fredags, det var därför, haha! Så, det var tur att hon åkte först. Kitty kan sitta löst "närsomhelst" *s*.

Ja, Magnus Samuelsson. Vilken man!!! Jag instämmer hela vägen även om Elisabeth Höglund. Jätteroligt att få se en annan sida av henne!!!

Anonym sa...

Jag tyckte också det var rätt kör som åkte ut, de var jätteduktiga men de två andra hade mer att ge. I Let´s Dance tycker jag nog att det fanns flera som borde åkt ut före Bella om man ska titta på dansen och takten. Kitty, Hasse, Elisabeth och C-J tex, Kitty verkar dessutom så jäkla nonchig och oengagerad så hon borde åkt ut direkt bara för det! Ha en bra söndag och hoppas V inte blir sämre nu! Kram Anna!

Ango sa...

MammaJ:
Jag tyckte inte heller att Grys kläder var smickrande för överarmarna. Jag tänkte på det flera gånger. Ändå var det betydligt mycket bättre kläder än tidigare veckor.
Jag sa till R när vi tittade att Vincent säkert får en lillasyster ;).
Studiebidraget kommer inte förräns nästa vecka, så de var väl ute och gjorde av med sista slantarna innan SB. Eller så var det helt enkelt så att de inte hade några pengar kvar på kontantkortet nu när det är 1 vecka kvar tills de får pengar ;).
Jo C-J är en katastrof, men jag tycker Blondigbella är en katastrof också. Hon ser ut att småjogga och skutta istället för att ta långa steg och göra småhopp ;).

Kram
/Ango
AnnaK:
Kitty tycker jag också skulle åkt ut pga sin attityd. Hon verkar ta allt otroligt personligt. Varför kan inte hon ändra frisyr och ha på sig fins klänningar? Varför statuera exempel? Hon visste ju vad det handlade om redan från början.

Populära inlägg