fredag 16 januari 2009

God morgon!

Äntligen fredag igen, och kort dag för tjejerna i skolan. Jag ska hämta dem kl 13:30, och då ska Paulinas bästa kompis, E, följa med oss hem också. Simone var lite sur för att hon inte fick äta mellis på fritids, eftersom de skulle få glass idag (de har alltid något extra på fredagar som tacos eller pizza och glass till efterrätt). Jag lovade att jag skulle köpa glass så skulle de få äta det hemma istället. Tacos blir det ju ikväll, så det missar hon inte heller om det nu skulle vara det på fritids.

Pratade med R för en liten stund sedan. Han skulle höra av sig igen efter ronden så får vi se om han får komma hem idag eller inte. Han vill hem, men om han inte kan röra sig ordentligt är det lika bra att han stannar kvar ett tag till. Och ärligt talat så är det ganska skönt att vara själv med ungarna ett tag....

Victor och jag ska mysa idag också. Han ska tillbaka till dagis på måndag, efter att ha varit hemma i 4 veckor... Det blir en omställning för honom ;). Han börjar längta efter bästa kompisen, och jag gissar att bästa kompisen, G, längtar efter Victor också (de är oskiljaktiga på dagis).

Igår hade Simone varit på bibblan med sin klass (eller halva klassen i alla fall) och då hade hon fått sin lånekort som hon har längtat så efter (de skulle fått det redan förra terminen). De hade också fått en "lektion" i "bokvård" och hur man hanterar böckerna för att de ska hålla så länge som möjligt! Tack biblioteket! Jag tjatar och tjatar om att böcker inte ska kastas, inte ligga på golvet, inte knäckas ryggar, inga kladdiga fingrar etc etc. Nu fick hon höra det från "de lärda" också. Hoppas hon kommer ihåg det ett tag ;).
Med lånekortet fick de också lite informationspapper och ett "presentkort". När de lämnar tillbaka de 3 böcker de fick låna, ska de ha med sig sitt "presentkort". Då får man gå en liten tipspromenad, och efter den får barnet en bok i present. Jättekul initiativ! Man får ju böcker även på BVC (i samarbete med bibblan) och det gillar jag! Böcker kan man inte få för många av (därför köper vi mycket böcker på bibblan, såna som är utrangerade och som de säljer för 2:-/st)!

Victor längtar efter brevbäraren idag. Redan när vi skjutsat tjejerna till skolan sa han att han skulle kolla brevlådan när vi kom hem, för att se om posten kommit. Anledningen till att han längtar efter brevbäraren är att hans älskade MrBean-filmer och dubbel DVD:n med Alvin och gänget och Ensam hemma ska komma idag ;).

Nu ska jag ta tag i tvätten...*blä*.

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg