måndag 19 januari 2009

Välkommen snö

Det snöar ute, ganska ymnigt, och det har snöat en del inatt. Det är inte mycket snö, någon centimeter kanske, men det är härligt vitt ute i alla fall.
Vi är ju inne, inte får vi känna på snön (ja, vi kanske kan gå ut på balkongen och känna på den) vi sitter ju i karantän. Men det är helt ok. Jag ska sanera badrummen med klorin idag. Städa bort magsjuka. Jag ska också sätta upp nya gardiner i hallen. Och så håller jag på att baka bröd. För första gången i mitt liv bakar jag ett surdegsbröd. Hittade recept i en veckotidning på olika surdegsbröd, och nu har jag haft surdeg på gång i några dagar. Idag bakar jag ett valnötsbröd, ett grovt rågbröd. Recept och bild kommer senare i min matblogg.

Nu: lunch. Repris från igår: Kalops, potatis, grönsaker och rödbetor.

Pussen & Kramen
/Ango

3 kommentarer:

Unknown sa...

Det har snöat hela dagen hos också, härligt!

Mamma J sa...

Här också. Men, nu är det SNOR-halt här... Inte lika kul... Så, ni får väl läsa om snökaos i Stockholmsområdet imorgon.. I januari! Haha!!

Jo, jag tänkte fråga dig Ango - är det bara bloggar som har valet att man kan följa dem, som man kan följa - eller gör man bara på ett annat sätt om man vill följa dem?

Jag lever i tron att du kan och vet allt. Ta inte ur mig den tron, snälla ;).

Ango sa...

Milla:
Det har snöat hela dagen här så vi har fått mer än imorse. Det har kommit en snögubbe på gården och den är ca 1,5 meter hög så imorgon kanske vi kan åka pulka.

Mamma J:
Jag vet inte om jag förstår hur du menar med att följa bloggarna. När du loggar in på blogger kan du ju se vilka bloggar du följer, är det där du menar? Om du vill lägga in andra bloggar där, så är det bara att välja "Lägg till" och skriva in adressen så finns de uppdateringarna med där. Är det inte där du menar så får du förklara mer vad du menar.
Snökaos i Stockholm blir det väl redan vid den första snöflingan ;).

Kram
/Ango

Populära inlägg