torsdag 22 januari 2009

Torsdag

Jaha, då var veckans näst sista vardag här igen då.
Barnen är på plats i skola och på dagis idag också (kors-i-taket), maken är hemma från sjukhuset (kom hem igår) och vi verkar gå mot en hyfsat normal torsdag.
På schemat idag står att vi strax ska sticka iväg och fixa nya vinterdäck på ena bilen (framdäcken är inte riktigt lagliga nu) och luncha på McDonald's eller så (jag och maken). När vi kommer hem åker han ner till svågerns verkstad och får hjälp av systersonen att byta däcken (har man legat på sjukhus i 1 vecka för ryggskott så ska man inte byta däck själv ;)) och jag beger mig till biblioteket. Ska lämna lite filmer och böcker och låna en kursbok och beställa en annan på fjärrlån.
Vid 15-tiden ska barnen hämtas och klockan 17:30 börjar tjejernas gympa. Medan de är på gympan mellan 17:30 och 19 ska väl middagen fixas (det blir alltid så sent på torsdagar i och med gympan). Mat idag? Ja, det vete tusan. Det finns köttbullar, falukorv, grillkorv, bacon, blodpudding och lite ärtsoppa i kylen så något ska vi väl kunna skrapa ihop och äta. Ungarna äter köttbullar, sås och potatis i skolan så det får bli något annat. Toast kanske? Eller varma mackor? Eller "minipizza"? Njae, jag vet inte. Det är ju ett tag kvar dit. Tips?

Har skrivit ett utkast till C-uppsatsen idag. Det ska lämnas in imorgon till läraren, och sedan får vi handledare utsedd och sedan kan vi sätta igång. I slutet av maj ska det vara klart för opponering, så man har ju inte så hysteriskt lång tid på sig. Det är mycket som ska hinnas med.
Jag har dessutom en annan kurs jag läser och där ska första inlämningsuppgiften vara inne den 11 februari, den 13:e februari har jag metodtenta och den 15:e ska jag opponera på inlämningsuppgiften (någon annans arbete). Mycket på en gång, men det ska nog gå bra. Jag hyser gott hopp om att klara det mesta när det gäller skolan numera. Jag känner mig stark och djävligt smart idag ;).
Nu: vinterdäck!

Pussen & Kramen
/Ango

3 kommentarer:

Mamma J sa...

När uppsatsen är klar sedan. Får man läsa den då?

Skönt att livet börjar återgå till det normala nu! Håller tummarna för att det håller i sig så!

Anonym sa...

Vad pluggar du? Flera olika kurser/program låter det som..:)

Ango sa...

MammaJ:
Såklart att du får läsa den när den är klar! Jag hojtar när den är publicerad och sökbar på nätet (blir väl framåt juni).

anne:
Jag läser min 5:e termin på beteendevetenskapliga programmet. Den här terminen läser jag psykologi 61-90, men parallellt med den läser jag en kurs (15 hp) i klinisk psykologi, vilken är en fortsättningskurs eller en B-kurs alltså.

Kram
/Ango

Populära inlägg