fredag 2 januari 2009

Milleniumbugg 9 år senare?

Igår var det datorernas alldeles egna dag. Det verkade som om milleniumbuggen hade slagit till.
Först var det ungarnas dator. Simone hade spelat och gick ifrån datorn. Då ville Victor spela, men när jag såg att han gick för att hämta ett spel vi hade lånat på bibblan. Då hörde jag hur datorn stängdes av (Windowsljudet när det avslutas hördes).
När Victor kom tillbaka till datorn var skärmen svart och han skulle sätta på datorn igen...men det gick inte. Datorn är stendöd. Det går inte att sätta igång den alls... Nu måste vi skruva isär den för att få ur den skiva som sitter i, och som tillhör bibblan.
Då skulle Victor få spela på vår (min och makens) stationära dator. Då började den leva ett eget liv *suck*. Den gick det att få bukt med i alla fall.
Senare på eftermiddagen skulle bonussonen spela på sin dator och då strulade den, så han fick formatera om den. Datorer är bra, när de funkar, men jösses, vilket otroligt irritationsmoment när de inte funkar...

Pussen & Kramen
/Ango

2 kommentarer:

Anonym sa...

*hahaha* Precis så skrev jag i går när min dator började skriva spegelvänt??!! Det blev lite krångligt...En omstart senare så var det ordnat. Kram!

Ango sa...

AnnaK:
Det verkar som det var flera som hade datatrassel. Har läst i flera bloggar om dataproblem. Något i luften kanske ;)?

Kram
/Ango

Populära inlägg