söndag 18 januari 2009

Leksaker lever ett eget liv...

Inatt har varit en hemsk natt där min sömn avbrutits mängder av gånger. Jag somnade kanske vid 22:30 eftersom jag var grymt trött redan igår. Vaknade första gången vid midnatt av att bonussonen (utgår jag ifrån eftersom ingen annan med nyckel kan ha varit inne) stängde och låste ytterdörren (han bor hos sin mamma den här helgen, men var väl hos vår granne och hans kompis och gjorde något så han var inne här och hämtade något).
Vid 1-tiden for jag upp ur sängen när Victors traktor med släp började spela "Herr Olsson hade en bonnagård" helt utan hjälp (!?). Traktorn är en sån här:

Den har olika djurläten och även tuta och trudelut. Traktorn stod bredvid Victors säng på golvet (Victor sov hos mig), alla sov, katterna var ute etc etc. Ingen rörde traktorn men spelade gjorde den. En knapp timme senare började Simone kräkas och resten har jag redan gnällt över.
Traktorn då? Jo, den spelade sin trudelut två gånger till innan det blev morgon. Under dagen idag har den varit knäpptyst (såklart). Den har stått på samma ställe, och Simone har legat i rummet hela dagen, och hon säger att den har varit tyst hela tiden....
Jag blir galen på alla saker som lever egna liv i det här huset!
Nu har jag plockat ur batterierna ur traktorn och den får sova på undervåningen som straff för inatt ;).

Lite uppdatering om sjukorna då:
- Simone slutade kräkas vid 16-tiden. Hon kräktes i ca 14 timmar innan det var över.
- Paulina kräks fortfarande, men inte så ofta. Hon har bara kräkts i 11 timmar ännu.
- Victor är rastlös av förståliga skäl. Han har inte varit ute på hela dagen, och kommer inte få gå ut på ett par dagar till. Mr Bean har varit räddningen (och "Alvin och gänget").
- R är kvar på sjukhuset. Något är fel med ryggen eftersom han inte känner när han blir kissnödig. De hade fått tappa honom på urin tidigare idag eftersom han druckit massor, men inte kissat alls. Det enda tecken han märker som kissnödighet är att han får ondare i ryggen när blåsan är full. Får se om han kommer hem imorgon!
- Jag mår fortfarande helt ok. Illamående till och från, men det tror jag snarare är pga tröttheten. Jag brukar må väldigt illa när jag är jättetrött, så jag är inte orolig över det.

Pussen & Kramen
/Ango

2 kommentarer:

Mamma J sa...

Men, vad otäckt med R:s rygg! Men, har du inte tidigare skrivit att han har diskbråck? Är det det som har förvärrats nu då? Ryggen är verkligen ett SKIT att ha problem med.

Nu håller jag tummar och tår med allt vad jag förmår att du inte blir dålig du också. För då riskerar ju hela situationen att kantra för er :(...

Ango sa...

Mamma J:
Jodå, han har diskbråck. Han fick det för 8 år sedan (om jag inte minns helt fel). Ryggen har hållt sig bra i närmare 3 år nu, men så förra våren höll han på att bli påkörd av en halvblind kärring i bil (hon såg väl inte att han kom, utan svängde ut framför honom, trots att hon hade väjningsplikt), när han var på väg hem på MC.
Av någon anledning satte han ner foten i marken för att parera och slippa åka omkull med MC:n. När han satte ner foten vred han till knät och slet av korsband och ledband. Detta skulle nu opereras den 27:e (han har väntat på operationen sedan i maj förra året). I och med att han har haft ont i knät har han haltat och snedbelastat ryggen. Det har gjort att han haft massor av problem med ryggen. Det är bara 3 månader sedan han låg inne med ryggproblem senast.
Bråcken sitter på de 2 nedersta kotorna, vilka tydligen ställer till det med urinblåsan den här gången.

Kram
/Ango

Populära inlägg