söndag 4 januari 2009

Fler sjuklingar

Igår fick Simone feber och hade väldigt ont i huvudet och kroppen. Hon mådde bra på dagen, men blev sjuk på sen eftermiddag. Idag mår hon lite bättre, men har fortfarande lite feber och ont i huvudet. Hon säger att hon mår väldigt illa också. Om det beror på att hon har feber eller något annat vet jag inte (det är ju rätt vanligt att barn blir illamående och kräks när de har feber).
Imorse kom Paulina och väckte mig straxt innan klockan 9 och sa att hon hade jätteont i huvudet och kände sig helt skakig i benen. Även hon har fått feber.
Hon har jätteont i huvudet och hon säger att det strålar ner i nacken och ryggen. Även hon mår väldigt illa.
Ute är det perfekta vintervädret. Strålande sol och massor av kritvit snö, men vi får sitta inne och kurera sjuklingarna...inget pulkaåkande för oss idag alltså. Kanske lika bra i och för sig eftersom det är KALLT. Runt -15 grader är det, trots att klockan är 10:35... Lika bra att stanna inne!
Vad gör ni idag?
Pussen & Kramen
/Ango

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte roligt med sjuka barn. Fast innedag idag skadar inte med den kylan inne. Jag har preis pratat med P i tele, han är oss mormor och morfar. Kommer hem i morgon meddela han mig. Jag ska träna lite och fixa här hemma. Sen ska jag hjälpa en kompis färga håret. Så ser min dag ut

Mamma J sa...

Stackars tjejerna!

Vi har lite allt möjligt på programmet, bl a skall vi titta på ett hus :). Antagligen för litet, men ändå. Alltid kul att se vad som finns på marknaden...

Hoppas de kryar på sig snabbt!!

Populära inlägg