torsdag 29 januari 2009

Det sjuka fortsätter

Idag när jag hämtade tjejerna på skolan gick jag in på fritids för att säga att de inte kommer idag heller. De frågade om Victor var magsjuk, för de hade bara hört som hastigast att Simone hade sagt något om det. Jag berättade hur det var, att han var hemma för att inte dra med sig magsjuka från dagis. Då berättar M som jag pratade med, att det var ungefär lika illa på skolan. Simones lärare hade spytt som en räv i skolan idag...
Är det någon som har en bunker jag kan krypa ner i ett tag?

Pussen & Kramen
/Ango

5 kommentarer:

Mamma J sa...

Näej. Usch! Simone har inte skolplikt. Håll henne hemma. Det är sådana här gånger som man förbannar skolplikten - för Paulina måste ju :(... Blääääääääää!!!!!

Ango sa...

Mamma J:
Tur i oturen så har inte Simone någon skolverksamhet på fredagar. Då är det bara fritids! Nu vill hon gå säger hon, så hon får väl göra det (Paulina är ju ändå i skolan hon också, vägg i vägg med fritids).
Nu ikväll var tjejerna på gympa och när jag hämtade dem sa de att det luktade jättemycket kräks i omklädningsrummet *suck*.
Jag har ingen kräksnoja...ÄN. Jag undrar om jag inte kommer få det efter det här (som är något jag aldrig ens varit i närheten av att uppleva tidigare).
En tjejhelg kanske vore något, synd att jag inte får plats i ryggsäcken ;)!

Kram
/Ango

Unknown sa...

Usch och usch! En av sönerna har haft kräkförkylning, vilket jag aldrig hört talas om förut, han ser bedrövlig ut, blek och ämlig!Hoppas resten av familjen slipper den...
Apopå c-uppsatsen så kan man verkligen bli galen på den uteblivna informationen och organisationen. Kram Eldstickan

enAnnan sa...

Här ligger ju Albin med väldigt hög feber, 3 grader mer än vanligt...och hur många som helst i skolan är hemma med samma sak. Ibland gillar man helt enkelt inte dessa smittohärdar.

Kan vi krypa ner i samma bunker med ett gäng böcker du och jag ;)

Kramar

Anonym sa...

Men fy, verkar vara en riktig invation av kräksjuka byn har fått. Hoppas hoppas att ni klarar er denna gång.

Populära inlägg