torsdag 22 januari 2009

Fy tusan vad kallt

Nu har vi fixat nya vinterdäck. Maken är på verkstan och får de överlagda på våra fälgar och ditsatta på bilen. Efter det får han åka och hämta barnen på dagis/fritids.

Jag har drabbats av någon super-jätte-frossa. Det är inte så himla kallt ute (ligger på nollan, men högt lufttryck visserligen), men i bilen på väg hem fick jag världens frossa. Värmen var på, jag hade vinterjacka och tjocka handskar och vinterkängor, men trodde jag skulle ramla ihop i någon stor ishög.
Maken släppte av mig vid biblioteket eftersom jag skulle lämna tillbaka lite och låna lite nytt. Frös som en tok där inne också. Från bibblan gick jag över gatan till Ica och handlade lite småsaker innan jag gick de ca 200 metrarna hem...stelfrusen. Har gjort en kopp kokhett kaffe nu, så förhoppningsvis ska jag värmas upp...inifrån.

Posten hade kommit när jag kom hem och det var 2 paket från CDON.com, 3 tidningar, reklam och lite brev. Det var knökfullt med andra ord.
Från CDON kom det filmer till barnen; Djungelgeorge 1 (vi har tvåan och de älskar den, men de har aldrig sett ettan), Natt på muséet, Horton, Nu är det jul igen 1 och 2. Till mig kom det 4 böcker (jag kan ju inte baaara handla till ungarna juh): Kackerlackorna - Jo Nesbö, Innan jag dör - Jenny Downham, När ingen annan ser - Duncan Fairhurst och Champagneflickan - Caroline L. Jensen. Nu har vi lite att göra hela familjen (ja, maken får väl gå med på filmerna ;)).

Pussen & Kramen
/Ango

5 kommentarer:

Mamma J sa...

Nämen - vad är nu detta?! Nu när alla andra har kommit på benen så kan du väl inte mena att du skall falla "omkull"?

enAnnan sa...

Kunde inte ens de nya böckerna tina upp dig något? ;)
Hoppas frossan gått över!

Kramar

Anonym sa...

Hoppas du är lite varmare nu! Å vad kul med nya böcker! Jag köpte Nattfåk av johan Theorin och En sorts kärlek av Ray Kluun i går, har redan läst halva Nattfåk. :)

Anonym sa...

Iiik, det är väl inte flunsan som står och knackar på din dörr? Håller alla tummar för att det bara var tillfälligt. Låter annars som om ni har en mysig helg framför er med film och böcker!

Ango sa...

Alla:
Det var inget allvarligt. Bara lite frossa som avhjälptes med hett kaffe och kurande i soffan en stund.

AnnaK:
Nattfåk tänkte jag lyssna på i mobilen när jag får tillbaka den (snart hoppas jag).
En sorts kärlek tyckte jag inte om, pga honom som person. Berätta vad du tyckte om böckerna sedan!

Kram
/Ango

Populära inlägg