måndag 19 januari 2009

Måndag igen

Glömde ställa väckarklocka, eller rättare sagt så glömde jag ta med mig mobilen upp igår när jag gick och lade mig. Tänkte att jag vaknar ändå så jag kan ringa och meddela att Paulina och Simone är sjuka. Vaknade första gången kl 4:19, och fortsatte sedan vakna varje halvtimme innan jag gick upp kl 7 (varför är det alltid så?).
Insåg att det är ett mindre företag att ringa runt och meddela trions frånvaro från dagis och skola. Eftersom klockan var tidigt, så ringde jag skolköket först. Det måste jag tydligen göra när Simone är borta eftersom hon har specialkost (glutenfritt). Meddelade dem att hon blir borta måndag och tisdag. Ringde till skolans expedition, men där var ingen på plats förrän kl 7:15 tydligen. Klockan var 7:11 då så jag valde att lämna ett meddelande på svararen stället. Så ringde jag fritids för att meddela att tjejerna inte skulle dyka upp förrän på onsdag. Där svarade fröken K som är Simones fröken i f-klassen så då fick hon veta direkt att Simone var sjuk. Vi pratade lite om ditten och datten och om alla sjukor nu i januari. Hon sa också att det är väldigt många som är sjuka nu. Så var det dags att ringa till Victors dagis och meddela att han inte skulle komma idag HELLER (nu är det 1 månad sedan han var på dagis). Pratade med fröken E, och vi pratade om lite allt möjligt. Hon sa att det måste vara något i väggarna här i nya huset. Hon sa det med glimten i rösten, så jag berättade vad som hänt och hur det håller på här, så det kanske är något i väggarna... Jaja, hur som helst så sa jag att det är tänkt att Victor ska komma på onsdag.
När jag ringt till alla ställen hade det gått en halvtimme... Tur att jag inte behöver ringa runt speciellt ofta!

Har sett ett jobb som jag blev sugen på. Tyvärr så skulle det inte alls passa just nu. Det är ett jobb som sjukvikarie på ett boende för tjejer med psykiska störningar. På gården fanns det massor av hästar så hästvana var ett plus (jag har hållt på väldigt mycket med hästar tidigare). Det lät väldigt intressant, men med tanke på att jag ska plugga 150% (en B-kurs och en C-kurs) i vår så känner jag att ett nytt jobb (visserligen bara ca 50%) inte är det optimala just nu!
Jag är sugen på att ge mig ut och prova mina vingar, samtidigt som jag såklart är livrädd. Hur sjutton kombinerar man barn och arbete? Går det verkligen? Såklart att det går, men det är ju inget jag är van vid precis. Jag tycker det är superlyxigt att plugga och ha barn.
Jag har sagt att jag ska plugga på heltid det här året också, men jag håller ett öga öppet på arbetsmarknaden och känner att skulle något intressant dyka upp (något som inte startar just idag, utan i sommar/höst) så kommer jag söka. Allt för att få in en fot på arbetsmarknaden.

Pussen & Kramen
/Ango

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att börja kika på jobb! I dag är jag hemma med kidsen men K kom hem halvdag för jag är inte alls pigg alltså. Nu börjar magen krångla också. Hoppas ni mår bättre och atR får komma hem snart. Kram!

Anonym sa...

Jag måste få fråga - är det ett jobb runt Hällby? In en bit i skogen?
Spring åt andra håller, fast snabbt alltså, i så fall.

Ango sa...

Angie:
Det var i Kolbäck. Ok, då ska jag inte söka om jag ser att det är i Hällbyområdet ;).

Kram
/Ango

Populära inlägg