lördag 24 januari 2009

Lyxiga lördagen

Idag lämnade jag inte sängen förrän efter kl 9, det ni! Helt otroligt!
Har sovit uruselt inatt av någon anledning, och varit vaken mycket. När Paulina kom vid 8-tiden och sa att hon inte ville sova mer (mina barn kan inte gå upp själva...) så sa jag åt henne att sätta på TV:n i hennes rum, vilket hon gjorde. En liten stund senare kom Simone och kunde heller inte sova mer. Samma visa: Sätt på TV:n i ditt rum, då. Själv låg jag kvar och vägrade gå upp.
När Victor började busa i sängen hade jag legat vaken i över 1 timme så det var väl lika bra att gå upp. Tror klockan var 9:15 då. Lyxigt värre!

Idag ska jag åka ner till Återvinningen, vår secondhand-butik. Det är alltid roligt att se om man hittar några fynd. Letar efter ett par "uddastolar" i äldre modell som vi ska ha i sovrummet, en pall eller ett mindre sängbord till Simone. Även det vill jag ha i äldre modell. Och så BÖCKER! De kastar ju nästan böckerna efter en (2:- för en pocket och max 10:- för inbundet) så jag ska se om jag kan fynda lite. Jag vill också ha tag på gamla glasburkar, typ marmeladburkar med snäpplock och packning i locket. De är så fina och praktiska. I somras var jag på jakt efter såna flaskor, och hittade 5 stycken i bra skick i den här butiken. De var prissatta till 2:-/st, vilket var ett enormt fynd. Tanten i affären såg prismärkningen och sa att hon var tvungen att kolla om de var felmärkta för såååå mycket kunde de väl inte kosta? ;). Jag försäkrade henne att jag mer än gärna hade betalat mer för dem!
Jag gillar den här typen av butiker. Vi skänker mycket till dem, saker som antingen säljs eller skickas till bättre behövande. Är det skavanker på sakerna så fixar de det i sina egna verkstäder. De tar emot personer i arbetsträning för arbete, och skapar en meningsfull sysselsättning för personer som kanske inte hade kommit in på arbetsmarknaden annars.

Snö har vi fått inatt! Underbart att isen bytts ut mot ett tjockt vitt täcke. Tyvärr lär väl inte det ligga kvar så länge eftersom det ska vara plusgrader hela helgen (även på natten). Vi får väl bygga snölykta och snögubbe fort som attan idag ;).
Nu ska jag försöka flytta lite inlägg från min gamla blogg till den här. Har ju över 2 års inlägg som jag inte flyttat. Finns det inget smidigt sätt att flytta allt samtidigt? Jag vet att man kan göra det om man vill slå ihop två bloggar på Blogger, men när den gamla inte är på Blogger, då? Jaja, jag får flytta inläggen ett i taget så länge!

Pussen & Kramen
/Ango

1 kommentar:

Mamma J sa...

Låter som en skön lördag för er, helt klart. Lite ditt och lite datt.

Ha det gott!

Populära inlägg