tisdag 13 januari 2009

Intressant marknadsundersökning

Jag fick ett mail från ett marknadsundersökningsföretag och skulle fylla i en enkät. Klickade på länken för att starta och fick följande fråga och alternativ:



Inte en fråga, bara 2 prickar som man kunde välja den ena av dem. Undrar vilken av dem som är rätt? Kan avslöja att jag klickade i den ena och klickade på "Next" och hamnade då på nästa fråga. Likdant där. Skillnaden var att nu skulle man skriva in ett ord/siffror, men vad de skulle så som svar för, det har jag inte en aning om. Valde att då avsluta den här otroligt hemliga undersökningen!

Pussen & Kramen
/Ango

4 kommentarer:

enAnnan sa...

Haha ja det låter inte direkt som en lyckad undersökning. :)

Kramar

Mamma J sa...

Min gissning är faktiskt att de vill se hur man associerar och var man tittar först och således prickar för först. Någon form av läsningsundersökning alltså. Tror jag.

Ango sa...

enAnnan & Mamma J:
Jag testade att skriva i några siffror i sidan efter den på bilden och fick ett felmeddelande: Siffran måste vara större än 1900 (så jag gissar att första ska vara vilket kön man är, och andra vilket år man är född). På tredje sidan var det tre prickar att välja på. Synd att inte frågorna och svarsalternativen syntes, för det var säkert en intressant undersökning ;).

Kram
/Ango

enAnnan sa...

Vilken tidning såg du receptet på semlor i? Har gjort på "mitt" sätt ett tag nu och vill prova nytt!

Kramar

Populära inlägg