lördag 1 november 2008

Äntligen färdigkalasat!

Nu har Simone äntligen fått ha sitt födelsedagskalas (hon fyllde ju i början av augusti ;)). Det var 11 barn bjudna, men 5 som inte kunde komma. Sammanlagt blev de 9 st (syskon inkluderade) och av dem var det bara 2 killar (lillebror inkluderad).
Jag visste att Simone skulle få en "vettig" present (som variation till alla Bratz och Barbie och annat som det alltid blir). Hon skulle få en lampa med dimmerfunktion av en kompis, vars mamma jag pratat med och hon frågade då om jag trodde det skulle bli en bra present och DET kan ni ge er på att jag tyckte. En jättefin bordslampa med glasskärm och dimmerfunktion som ska sättas upp vid sängen!
Andra bra presenter var de superfina muggarna hon fick:

Eller till exempel bokmärkena och bokmärkesalbumet som hon fick:


Förutom det här fick hon flera BRA saker och inte en enda leksak faktiskt. Hon fick också två tidningar; Pets och Winx....vilka hon tyvärr redan har båda (eller rättare sagt har Simone Pets och Paulina Winx eftersom de prenumererar på just dem), en Hello Kitty pysselbok, en pyssel- och målarbok + färgpennor (blyerts), en meter tuggummi och säkert något jag glömt bort. Bra, roliga och perfekta presenter utan att vara en massa leksaker!
Nu tycker säkert någon att jag läter otacksam, men självklart är jag jätteglad att Simone får presenter alls. Tyvärr är det så vanligt att man (jag också) köper leksaker som presenter eftersom man vet att barnet uppskattar dem...åtminstone just då. Tyvärr blir det så vansinnigt mycket Bratz och Barbie och allt sånt, speciellt när man har två tjejer i bästa åldern för såna leksaker. Det krävs ju inte mycket för att byta spår. En pysselbok, en serietidning, en bok, eller som Simone fick lampa och muggar. Superkul! Det är ju saker hon har nytta av lång tid framöver och som kommer påminna henne om kompisarna!
Tjejerna fixade dukningen innan kalaset:

Jag gjorde det enkelt för mig och köpte vaniljglass, maränger, kola- och chokladsås, strössel, bananer, grädde och så fixade vi chokladbollar. Jättesmaskigt för en drös ungar förstås!
Direkt efter att de ätit glass ville de ha godispåsarna...och gissa om de var lagom sockerstinna efteråt!
Har stickat färdigt Simones tröja! Den passade perfekt och hon tyckte att den var jättefin. Paulina vill ju också ha en, och det ska hon få...snart. Jag ska göra Simones halsduk först, sedan ska Paulinas tröja (som blir röd istället) göras. Här sitter Simone och målar i sin nya målarbok, iförd sin nya tröja:





Pussen & Kramen
/Ango

1 kommentar:

Mamma J sa...

Vad du är duktig och pysslig! Tröjan var ju jättefin!!!

Och visst har du rätt i det där med presenterna. Dessvärre brukar vi ofta falla i leksaks-fällan när det är kalasdags eftersom T oftast köper något hon själv vill ha :).

När jag försöker med böcker emellanåt så slår hon bakut... Böcker som är så kul?! Både att ge och att få. Men, ibland bestämmer jag, haha!

Populära inlägg