fredag 14 november 2008

Knäppa ungar

Idag är Victor och Simone hemma eftersom Victors dagis har stängt och Simone ändå bara har fritids på fredagar. Jag väckte bara Paulina, eftersom hon skulle till skolan, men nog vaknade de andra båda tidigt ändå. Nu är klockan 08:10, och ungarna har GÅTT UT, för att leka. De är helt galna! De har tagit hinkar och spadar och klätt på sig och gått ut. Det är ju inte helt ljust ute ännu...

Igår kväll hade tjejerna gympa. De hade sagt att de ville gå hem själva, och det fick de väl. De hade mobil med så de kunde ringa om de ville bli mötta.
Straxt innan de slutade bestämde jag mig för att ta Victor och gå och möta tjejerna och fortsätta från sporthallen vidare till pizzerian. En liten överraskning för barnen. Simone blev sur för att jag kom och mötte "de skulle ju faktiskt gå hem själva"... Så sa jag att jag hade en överraskning till dem, att vi skulle gå till pizzerian och äta! Det hade de inget emot (fattas bara).
Efter maten gick vi för att titta vart vi ska flytta. Barnen har inte sett det ännu så vi traskade iväg dit så det fick ett litet hum om var det är. Tjejerna hann testa gungorna också på den minimala lekplatsen (det är en lekplats på 2 x 4 m, typ, med såväl gungställning som sandlåda). De tyckte det skulle bli såååå spännande att få flytta. De kunde ju inte se så mycket eftersom det var becksvart ute!

Idag skulle vår nuvarande lägenhet sägas upp. Vi har bara en månads uppsägningstid på den, så därför passade det bra att ha nya kontraktet från 1/1-09. Nu visade det sig att uppsägningstiden gäller 1 månad från uppsägningsdatumet *gulp*. Det är alltså till mitten av december. Nu rullar det fort, lite föööör fort för mig!
Det är ju hur mycket som helst som måste fixas innan en flytt...bara packningen. Jösses.... Nya lägenheten har en del skavanker och behöver tapeter så förhoppningsvis kan vi få materialet och fixa allt själva. Tjohooo, nu är det på gång!

Nu är det bäst att fixa frukost!
Pussen & Kramen
/Ango

1 kommentar:

Mamma J sa...

Med din handlingskraft är jag inte ett dugg orolig :). Heja Ango!

Populära inlägg