lördag 22 november 2008

Flyttar, bakar och kalasar

Idag har vi kört iväg lite möbler och skåpsinnehåll till radhuset. Det betyder att det är smått kaotiskt där vi bor nu... Ingenting är där det bör vara och plötsligt behöver jag något som jag kommer på att jag har flyttat till radhuset *suck*.
Eftersom det är så kaotiskt som det är tyckte vi att det var en briljant idé att ha kalas för släkten. Båda bonussönerna fyller nu i dagarna. R fyllde i tisdags och S fyller om 1½ vecka. Eftersom båda är hos oss den här helgen så tyckte vi att det skulle passa bra att gratta dem.
Kom på att jag kanske skulle fixa något fikabröd. Bra idé, va? Muffins är enkelt och bra och sånt man brukar ha alla ingredienser hemma till, ja, i normala fall i alla fall. Nu är det inget normalt fall hemma hos oss. Insåg att vetemjöl hade jag bara fullkornsvariant av, kanske lite väl nitiskt att ha i muffins (även om jag var lockad att använda det) också (jag använder det alltid i matbröd och pannkakor och sådant). Ägg behövde jag också, liksom muffinsformar för dem hade jag packat ner i en av kartongerna som flyttade idag (eftersom jag inte skulle behöva några sådana under kommande vecka). Iväg till affären och tog lite frysta hallon också till muffinsen. Det blev väl ett 70-tal muffins, varav 25 var glutenfria. Det blev både hallon/vanilj- och äpple/kanelmuffins. Bara att invänta gästerna då...


Pussen & Kramen
/Ango

1 kommentar:

Mamma J sa...

Åh, herregud! Hört talas om köpe-bröd? Det hade jag absolut praktiserat en sådan här gång... Eller - öööh, det praktiserar jag rätt ofta faktiskt :).

Populära inlägg