måndag 10 november 2008

Regnet det bara öser ner...

Idag är det novemberrusk så det står härliga till; snålblåst och spöregn!

Det är så vansinnigt trist och grått ute...och även mörkt inne, bara för att spä på saken ytterligare!
Eftersom vädret är som det är borde det ju inte vara svårt att ta tag i det här:

Högen med studier, sånt som jag måste ta tag i och fixa, men vad gör jag istället? Jo sitter och slösurfar och läser bloggar:
Håller också på att lyssna färdigt på "Älskade krig" av Johanne Hildebrandt (superbra bok). Snart ska jag ta tag i studierna.
Kikade in på ena högskolans sida för att se om ett tentaresultat kommit in. Såg att det kommit ett meddelande från läraren att tentan var rättad. Meddelandet hade gått ut den 6 november, dvs i torsdags. Kollade både studentmailen och studentportalen, men inget resultat har kommit in där. Varken bu eller bä. Det verkar ju lite konstigt! Får ta och ringa och kolla läget. Det känns inte som om tentan skulle gått överdrivet bra, men förhoppningsvis har den klarat godkänt i alla fall. Återstår att se!
I eftermiddag är det utvecklingssamtal med Paulina. Ska bli intressant att höra vad läraren säger. Det vanliga; att hon är väldigt envis och har svårt att ge sig?! Med största sannolikhet får jag höra det. Vi jobbar på det. Just nu jobbar vi på allt. Det känns som om det är väldigt mycket nu, mer än jag egentligen orkar för tillfället. Förhoppningsvis blir det bättre snart. Jag måste bara inse att det är jag som styr min lycka. Jag själv måste stå för förändringarna... Jag orkar inte idag. Kanske imorgon!
Nu: lunch, kycklingschnitzel, krämig potatisgratäng och grönsaker!
Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg