söndag 9 november 2008

Fars dag

Idag är det fars dag! Inget vi firar speciellt mycket i vår familj (inte mors dag heller). Några paket fick maken dock. Barnen hade ritat teckningar, men så fick de också ge honom en T-shirt och ansiktsmask (han börjar bli lite fåfäng min kära make, och nu kan jag få ha min ansiktsmask i fred).
Jag sov visst längst idag. Väldigt ovanligt i den här familjen eftersom jag alla andra 364 dagar om året är uppe först. Gick upp 8:30 och då satt resten av familjen och tittade på barnprogram på TV.
Eftersom jag hade bestämt att söndagslunchen skulle bli kalops ställde jag mig och förberedde den direkt när jag kom upp. Nu står även potatisen på spisen så snart ska maten serveras!

Igår stickade jag färdigt Paulinas tröja. Likadan som Simones fast röd istället för rosa. Paulina blev jättenöjd och konstaterade att det blev ju en jultröja.

Kollade som vanligt på stjärnor på is igår, och jag är djupt imponerad av åkarna, allihopa. Jösses vad duktiga de är! Det finns ju vissa som sticker ut mer än andra, det gör det helt klart, men ändå är jag så imponerad av dem. Trist att Kicken och Åsa åkte ut, men jag säger som Emanuelle sade igår, att helst skulle ingen behövt åka ut. Alla är ju för tusan roliga att titta på! Nästa vecka hoppas jag att första 6-poängaren kommer. Den är ju riktigt nära nu. Är det en för grov gissning om jag säger att Markus får den?

Pussen & Kramen
/Ango

1 kommentar:

Mamma J sa...

Wow - kalops till LUNCH?! Jag säger det igen - WOW!!

Tröjan blev jättefin, den också - och ja, jag tror också på Markus som första 6-poängare. Han är ju bara bäst!! :)

Populära inlägg