måndag 10 november 2008

Va? Njae, det kan väl inte stämma?

Jag bor i hålan som Gud glömde och som djävulen inte ville ha. Det är fakta. Jag bor i hålan där makthavare är så maktkåta att de säljer sig till vem som helst bara de får makten (varför sitter annars samma skitpolitiker kvar val efter val, bara i annan allians, just nu är det S + C).
Sitter i godan ro och kikar på Aftonbladets hemsida och hittar rubriken Kungsör har bäst äldrevård i landet. Hur tusan gick det till? I den här kommunen är inte gamla och barnfamiljer välkomna känns det som. Vad baserar de uppgifterna på? Det är väldigt knapphändigt, men jag skulle vilja veta mer...och gissa om det kommer slås på stora trumman i maktens korridorer här i kommunen nu...

Pussen & Kramen
/Ango

2 kommentarer:

Mamma J sa...

Ojdå! Där ser man! Ja, man kan ju undra hur de mäter då?!

Ango sa...

Jag känner personer som jobbar inom äldrevården här i kommunen (och andra som har sina gamla föräldrar inom äldrevården + att jag varit politiskt aktiv...och DÄR får man slåss för äldrevården) och de är helt uppgivna för att det är så dåligt. Om vi är bästa kommunen, hur illa är det i resten av landet då?

Kram
/Ango

Populära inlägg