fredag 14 november 2008

Lunchen avklarad

Nu har vi fyllt på energiförrådet med stuvade makaroner och falukorv, så nu är ungarna på topp igen. Nu leker de kurragömma, en egen variant. De gömmer sig på exakt samma ställe hela tiden, men den som ska leta låtsas som att den har glömt bort det och går förbi och undrar var sjutton den andre har gömt sig. Låtsas leta trots att det fnissas högljutt från gömstället. Ska jag bli orolig? Har de fått grava fel på närminnet? Fel på hörseln känner jag ju till, men närminnet, ja, jag vet inte. Kanske blir det bättre snart!

Har gjort klart den inlämningsuppgift jag skulle lämna in idag. Nu måste jag sätta mig och läsa 23 sidor i en bok och sammanfatta det på 3-4 A4-sidor och lämna in också (när det ska vara inne vet jag inte riktigt).

Jag försöker planera flytten lite. Vad ska vara kvar? Vad ska skänkas? Säljas? Kastas? Det kommer bli lite "sängrotation" så Victors juniorsäng ska säljas, liksom Paulinas semihöga loftsäng. Köksbordet och alla stolar ska bytas ut, även köksporslinet. Jag har tänkt köpa nytt porslin i evigheter, men det har liksom inte blivit av. Nu är det ett ypperligt tillfälle att byta! Jag såg i Rustas reklamblad att de hade tallrikar för 10:-/st och jag råkade gilla dem jättemycket. Nu vet jag ju inte alls hur kvaliteten är, men är den bra så kanske jag köper sånt (ja, JAG, min kära make har ingen talan nu).

Pussen & Kramen
/Ango

1 kommentar:

Mamma J sa...

Det DÄR är ju det roligaste med att flytta. Jag tänkte faktiskt på det så sent som häromdagen att jag skulle vilja flytta - bara för att få chansen att kasta grejer och köpa nytt... Öh?! Var det jag som skrev ett inlägg MOT det alldeles nyligen?! ;).

Populära inlägg