måndag 3 november 2008

Rosa bandet granskas

Idag kan man läsa att Rosa bandet granskas då endast 30% av de insamlade pengarna går till forskning. Det gör mig arg och ledsen, men tyvärr inte ett dugg förvånad!
Jag har flera gånger funderat på varför man måste designa ett nytt Rosa band varje år. Jag har också funderat på hur mycket pengar alla involverade parter tjänar. Alla företag som deltar och "hjälper" med sitt varunamn. I år kunde man t ex köpa Extra tuggummi, rosa för att stödja forskningen, Wettex specialdesignade disktrasor som stödjer forskningen, Lambi näsdukar, rosa osv osv. Hur mycket pengar tjänar alla dessa företag, för de lär garanterat inte ställa upp gratis, utan har stora vinstintressen i det? Rosa Bandet-galan på TV. Hur mycekt pengar tjänar alla som är med? Det är ju inte bara ett par programledare utan en enorm stab bakom med stylister, make-upartister, producenter...ja, allt ner till städare. Var kommer de pengarna ifrån?

När administrationen kostar mer än vad som kommer ändamålet till gagn, har det blivit alldeles för stort, och det är dags att tänka i nya banor. Självklart är varje krona viktig som kommer till forskningen, men fortfarande är det alldeles för mycket pengar som hamnar i alldeles fel fickor varje år!

Pussen & Kramen
/Ango

1 kommentar:

Mamma J sa...

Så otroligt sorgligt att det finns så väldigt många människor som profiterar på banne mig allt!

Jag blir så arg!!

Populära inlägg