söndag 9 november 2008

Förpassad till soffan

Min kära make har väldiga problem med ryggen, vilket resulterar i att han har svårt att sova i någon annan ställning än på rygg.
Min man håller på att bli förkyld. Snorig och ont i halsen. Ni vet vad ryggläge och förkylning innebär va? INGEN SÖMN FÖR ALLA ANDRA I SAMMA RUM!!!

Natten till igår, lördag, vaknade jag flera gånger av att maken snarkade något grymt. Vid ett tillfälle vaknade jag av att maken snarkade...och väckte Victor som hamnat mellan oss i sängen. Victor satte sig upp och höll händerna för öronen. Behöver jag säga mer?
En gång blev jag väckt, ur en fyllesömn, av ett concorde som gick in för landning (flygplatsen 5 km ifrån där jag bodde). Det lät grymt mycket, men det var tyst i jämförelse med min man...
Natten till idag somnade maken på soffan. Vi andra gick och lade oss. Efter ett par timmar (tror jag, jag sov) kom maken in och väckte mig när han hämtade sina kuddar och sitt täcke. Han sa att han trodde att det var lika bra att han sov på soffan direkt. Han hade väkt sig själv med sina snarkningar nämligen... Tack för det!
Själv sov jag som en gris... Blev störd av Victor som låg och sparkade på mig ett tag, men det var ok i jämförelse med natten innan.

Pussen & Kramen
/Ango

1 kommentar:

Mamma J sa...

Vackert så - att han insåg vidden av vad han utsatte er för :).

Populära inlägg