onsdag 19 november 2008

Insåg nyss en sak...

...en bra sak; när vi flyttar får vi massor av köksskåp, många fler än vi har idag. Om vi får många köksskåp betyder det att vi inte behöver ha en massa saker framme hela tiden. Det betyder också att jag äntligen får ett eget skåp att ha Simones alla glutenfria varor i. Eftersom vi får hem 8,5 kg mjölmix (i ½-kiloskartonger) och 1,5 kg pasta (och knäckebröd och så) varje gång vi beställer så blir det fullt överallt. Nu har jag haft en stol i köket där kartonger med mjölmix står. Sååå skittrist, men nu blir det ändring på det. Nu kan jag ha ett skåp med bara glutenfritt! Kanon!

Så; tillbaka till att sammanfatta lite sociologisk fenomenologi (det lät väl urspännande?). Har lyckats få ihop en hel sida nu... Bara 2-3 sidor kvar!

Pussen & Kramen
/Ango

2 kommentarer:

Anonym sa...

Go, go Ango, go1 :) Du är iaf närmare målet än du var i förgår. Och än mig...ska skriva en hemtenta på 8 sidor och har inen inspiratin nu. Eller, jo att skriva om fältstudierna är roligt men detta eviga kopplande till teorier gör mig galen! ;) Många skåp är bara så bra. Min köksdröm är en köksö och en massa såna där stora lådor där man kan stoppa ALLT. I Like! Lycka till med skrivandet, snrt är det lite jullov! Kram Anna!

Ango sa...

Jag tycker, generellt, att hemtentor är toliga, men det är ju det där med att knyta an till litteratur eller teorier *suck*. Den här sketna uppgiften är enbart en sammanfattning av ett kapitel i en bok så det är ju inga egna reflektioner ens. Ja ja, jag fick hop en sida till innan jag gick och lade mig igår, så nu är det bara 1-2 sidor kvar. Problemet är att de första sidorna är en sammanfattning av bara 7 sidor av kapitlet. Nu är det 30 sidor kvar som jag ska få ihop på 1-2 sidor... I och för sig är det mest allmänt dravel på de här 30 sidorna. Det essentiella var på de första sidorna.

Kram
/Ango

Populära inlägg