tisdag 11 november 2008

Tentaresultat

Igår var jag inne på Blackboard (en plattform) och kollade den ena kursen jag läser. Det var ett tag sedan jag var inne och kikade på den märkte jag, för jag hade ett meddelande som var skickat i torsdags, den 6 november. Meddelandet var från den kursansvarige, som meddelade att tentorna var rättade och kunde hämtas ut på institutionen.
Jag ville såklart veta resultatet direkt och kollade på studentportalen, men där stod det minsann inget. Kollade på studentmailen, men inget Ladokresultat där. Kikade i Ladok, men inte sjutton fanns det några resultat där heller. Eftersom det var en hemtenta började jag fundera på om jag skulle behöva komplettera och det var därför jag inte kunde se några resultat.
Institutionen har öppet mellan kl 10 och 13 varje dag, och eftersom jag bor 3 mil ifrån skolan har jag ingen jättestor lust att åka dit enbart för att hämta en tenta. Jag insåg att klockan bara var 12:45 och att det fortfarande hade öppet, så jag ringde och de skulle skicka hem tentan. Idag kom den, och den var godkänd! Bra jobbat med tanke på att jag inte läst litteraturen (ja, lite, men inte allt) och inte varit på föreläsningar.
Nu är det ny kurs och nya tag!

Pussen & Kramen
/Ango

1 kommentar:

Mamma J sa...

Conga-rats, Ango! Bra jobbat :)!

Populära inlägg