söndag 2 november 2008

En vacker söndag

November månads allra första söndag bjöd på alldeles underbart väder. En liten gnutta snö låg på taken och marken imorse, men det försvann snabbt. Efter det var det strålande sol och några plusgrader. Perfekt för en tur ute. Eftersom jag skulle till brevlådan och posta några brev var det perfekt att förena nytta med nöje. Enda brevlådan som har söndagstömning är 10 minuters rask promenad bort. Med barnen i släptåg tar det ju det dubbla att gå ;).
Tjejerna ville inte följa med, så jag och Victor gick själva. Till hans stora lycka fick vi se en grävskopa parkerad på hemvägen!
Jag stickade ju färdigt Simones tröja igår. Så här ser den ut i närbild:



Idag har jag dessutom gjort Simones halsduk. En lurvig historia, precis som storasyrran skulle det ju vara, och tillsammans hade vi valt ett rosamelerat garn och så här blev resultatet:

Simone blev jätteglad över sin nya halsduk.
Nu ska jag börja på Paulinas tröja, sedan ett par raggisar till åt Victor och efter det ska det bli en sjal till mig. Sjalen ska bli i samma lurviga garn som tjejernas halsdukar. Färgen är ljusblå.

Som Buzzador fick jag chansen att vara med i en kampanj där man fick göra en Fotobok gratis hos proffskopia.se. Jag nappade och knåpade ihop en bok med foton på barnen från året som gått. Det blev sammanlagt 17 sidor, varav 15 sidor var med foton (2-4 bilder på varje sida + text). Hela boken är inbunden och jättefin. Den ska bli en julklapp till mamma, tänkte jag.
Från att jag beställde boken, tills den landade i min brevlåda hann det gå 4 dagar. Leveransen är alltså snabb! Dessutom kunde man skräddarsy boken helt efter eget önskemål. Det fanns massor av mallar att använda. Man kunde välja mönstrade eller enfärgade bakgrunder på sidorna, och vill man kan man ha helt olika bakgrunder på alla. Även texten gick att välja i olika utföranden.
Här är ett exempel på en sida i min bok:
Min bok skulle kostat 486:- tror jag att det var (men nu fick jag ju den gratis). I det var det 17 sidor (15 sidor är standard, sedan kan man lägga till ytterligare, så det blir totalt max 30 sidor om man vill). Även om jag hade betalat vad boken kostat så hade den helt klart varit prisvärd, just för att man fick så otroligt många val att göra boken helt som man själv vill ha den.
Vill du göra en bok på samma ställe, kan jag ge dig chansen att få 25% rabatt på den. Om du anger koden FUJIFILM25 (skrivs i rutan för orderkommentar innan du skickar iväg beställningen), och beställer innan 2009-02-28 (och endast en gång per person) så får du boken till 25% rabatt. Bra va? Passa på och beställ en eller ett par att ge bort i julklapp. Det blir ju extra kul att ge till mor- och farföräldrar som inte träffar barnen så ofta, att då få en hel bok med ett år sammanfattat.
Jag gillade det här företaget så mycket att jag också beställde den obligatoriska fotoalmanackan därifrån. Den har jag inte fått ännu, så jag kan inte uttala mig om den, men även den fanns i flera varianter. Dels kunde man välja i två olika storlekar och dels kunde man få olika bakgrunsfärger och mönster och kalenderdelen i flera olika utföranden. Jag ser fram emot att få den i brevlådan, och kommer rapportera hur den blev så fort jag får den. Även den blir en julklapp, till mormor/gammelmormor. Hon har fått en varje år med foton på barnen, och vi fortsätter på den trenden.

Pussen & Kramen
/Ango

1 kommentar:

♥ Elin ♥ sa...

Jag älskar att göra fotoböcker! Har flera stycken hemma :)

Jag är också med i Buzzador, men inte hade jag fått den kampanjen :(

Ha det bra!
Kram Elin

Populära inlägg