tisdag 11 november 2008

VI SKA FLYTTA!!!!

Förlåt att jag skriker, men nu är det klart, bara kontrakt som inte är skrivet ännu, men det ska göras. Kontraktet skickas till oss imorgon!
Imorse när jag vaknade visste jag inte att vi ska flytta. Jag ringde en fastighetsägare angående ett radhus han hade ledigt. Jag och Roger tittade på det vid lunch och i eftermiddag var det klart att vi ska flytta!!! När? OM 3 VECKOR!!! Tjohoooooo! Vi får tillgång till radhuset den 1/12 (det står redan tomt) och får gratis hyra i december mot att vi tapetserar och målar själva (vi får färg och tapeter, men gör jobbet själva). HELT OK!!!!
Nu får barnen egna rum och vi får större! Idag bor vi på 92 kvm... Nu får vi 140 kvm! Liiiite skillnad ;-). Första januari ska vi vara ute ur vår nuvarande lägenhet eftersom vi bara har 1 månads uppsägningstid (gud vad skönt)!

JAG ÄR SÅÅÅÅÅ GLAD!!! Enda nackdelen är att nu har vi inte dagis på andra sidan gatan, utan 15 minuters promenad dit. Det är en vältrafikerad gata lite utanför, brandstationen precis bredvid och relativt centralt. Barnen kan inte gå själva till och från skolan nu, utan behöver hämtas, men det är lugnt, det funkar bra ändå. Maken får lämna alla på morgonen och jag hämtar på eftermiddagen!

Pussen & Kramen
/Ango

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt! Jag kan verkligen känna den härliga känslan!

Hur är rummen fördelade? Berätta mer!

Ango sa...

Rummen är lite märkligt fördelade, men det blir nog bra.
När man kommer in genom ytterdörren är det en hall/ett matrum i samma. Man kan enkelt dela av med några garderober som fanns så man får hall OCH matrum. Köket är endast för matlagning och disk. Bara en gång, men gott om skåp. Detta ligger till vänster när man kommer in. Vägg i vägg med köket ligger dusch/tvättstuga. Innanför matplatsen ligger ett rum som avgränsats från matrummet med endast en spalje, och innanför det finns vardagsrummet och till vänster där ligger ett sovrum. Till det sovrumme fanns det också en klädkammare/förråd.
På övervåningen kommer direkt upp till en stor hall, vilket kommer bli "the master bedrum" och innanför dem finns 2 mindre sovrum som blir barnens rum. Ett badrum samt en klädkammare finns också.
En balkong på säkert 20 kvm finns, men ärligt talat minns jag inte var utgången till den var ;-). Det finns ingen uteplats bortsett från en minimal på framsidan. Balkongen är större än uteplatsen...typ ;-). Åh, fy tusan vad underbart det ska bli!

Kram
/Ango

Anonym sa...

Men vad roligt! Grattis och grattis till tentan! Det flyter på bra nu. :) Kram Anna!

Ullis sa...

Grattis vad roligt. Får inte riktigt till vart radhusen ligger, är inte så uppdaterad på min uppväxtort längre :). Brandstationern vet jag ju vart den ligger förstås :). Stort grattis, verkar som livet verkligen flyter på i den positiva riktningen för er
kram Ullis

Ango sa...

AnnaK:
Tack! Det känns skönt att ha lite flyt med någonting!

Tinder:
Det är mittemot brandstationen, gamla bussgaragen vi ska flytta till. Victor kommer väl bo ute på gatan för att kunna se brandbilarna första tiden ;-).

Kram
/Ango

Mamma J sa...

Härligt! Grattis!!!

Jag fattade ärligt talat inte ett enda dugg av den där beskrivningen av hur där ser ut, men det är väl inte värre än att när du får någon form av planritning eller så, så kanske du kan lägga ut den? Det är ju såå spännande sådant här!!

Jag förstår hur otroligt spännande allt måste kännas - ni kommer alltså att kunna fira jul där redan iår, ju!!

Du måtte vara stålkvinnan som hinner allt, med högre takt än vanligt i plugget, tre ungar och en lite halvklen make (tänker på ryggen då) och så ovanpå det, flytten!

De stora pojkarna, bor de inte hos er alls längre, förresten, på tal om ingenting? (Jag minns inte alls hur gamla de måste vara nu, så de kanske t o m har flyttat hemifrån? Hmmm... Tiden går ju...)

Lycka till med alltihop, hursomhelst!! :)

Ango sa...

j:
Jag förstår att den inte var så tydlig ;-).
Hela bottenvåningen är väldigt öppen. Direkt när man kommer in är det bara ett stoooort rum som är svårdefinierat då det ska funka som hall och ev matplats (köket är bara en "korridor" med skåp och vitvaror på båda sidorna). Det stoooora rummet man kommer in i avdelas med en spalje (endast) så det blir som ännu ett litet rum, innan en halvvägg visar att man kommit till ett vardagsrum. Vi har diskuterat hit och dit hur vi ska ha det möblerat och vad som ska vara vart, men det är svårt när man inte har några mått eller så, och dessutom bara varit där en kvart och tittat.
Återkommer med planlösning om vi får någon ;-).

Kram
/Ango

Populära inlägg