fredag 14 november 2008

Pensionsförsäkringar

Idag kom det ett brev från en pensionsförsäkringsförening...som jag aldrig hört talas om. De har hört talas om mig. Tydligen så vet de något som jag inte vet; När jag ska gå i pension. 2037-03-01 stod det som pensionsdatum. Jaha, där ser man. En hel vecka innan jag fyller 65 år alltså!
Det bästa var att de hälsade mig välkommen till just dem som försäkringstagare. Jag vet fortfarande mindre än dem alltså. Eftersom de vet så himla mycket om mig, är det väldigt märkligt att de inte vet mitt efternamn, mitt juridiska efternamn. De vet mitt mellannamn, det som var mitt juridiska efternamn innan jag gifte mig, men mitt efternamn har de helt uteslutit.
Läste lite mer och såg att den här försäkringen är en del av kollektivavtalet jag har som STATLIGT anställd. Jo, jo, fint ska det vara minsann! Jag är STATLIGT anställd. Enligt mig är jag student, som sagt upp sin anställning på McDonald's, inget annat, men de vet bättre. När mitt teflonminne sviker har jag en försäkringsförening som kan påminna mig. Jag ÄR ju statligt anställd. Jag ÄR anställd på Mälardalens högskola. Jag brukar bara glömma bort det i tid och otid. Varför jag är anställd där när jag är student där? Jo, jag hjälper min kurskompis med anteckningarna eftersom hon är synsvag. Jag antecknar för oss båda, och får således betalt...från skolan för jobbet. Alla ören jag tjänat där (har väl lyckats skrapa ihop 7000:- på 2 år) bidrar ju till min pension. Så bra! Undrar hur mycket större min pension blir efter att jag blev STATLIGT anställd...

Pussen & Kramen
/Ango

4 kommentarer:

Mamma J sa...

Hehe, lustigt det där att de har missat ditt efternamn. Ni har väl varit gifta under hela din studieperiod?

Hehe, ja man skall icke förakta alla små bäckar :).

Unknown sa...

Tack så himla mycket, du verkar ha haft ett sjätte sinne för vad du skulle ge mig. Perfekt varje gång!
Stor kram Eldstickan ;o)
Som också är fisk, ha ha

Mamma J sa...

Ango: En fråga bara - hur gör man det där som du har när ämnesraden från bloggen du har länkat till, läggs upp på din blogg? Tycker att det ser så himla proffsigt ut och skulle vilja göra likadant. Skulle det vara OK om jag härmades? Jag har ingen aning om hur man gör...

Unknown sa...

Visst är det bra när någon annan talar om för en vad som gäller ;-)
Säkert kommer du få en superhög pension för de extrapengarna :-)

Populära inlägg