torsdag 15 oktober 2009

Dålig start på dagen!

Imorse var jag som vanligt uppe först av alla. När jag skulle gå ut och hämta morgontidningen kom ena katten in, den andra syntes inte till. Så hör jag hur det jamar innifrån vardagsrummet, eller rättare sagt så jamar det från bonussönernas sovrum som ligger bakom vardagsrummet. Inser att Sixten spenderat natten instängd i det sovrummet. Går för att släppa ut honom, och så fort jag öppnar dörren slår stanken av kattskit emot mig. När jag inte är gravid, har jag inga problem att ta hand om det, men nu... Jag spyr av bara tanken på att ta hand om det. Jag satte upp handen för munnen och näsan och slutade andas. Stängde dörren igen, och tänkte att det får maken ta hand om. Så ångrade jag mig och tänkte att det kommer ju bara stinka ännu mer. Ju fortare jag får bort det, desto bättre är det ju.
Gjorde ett nytt försök. Stålsatte mig, drog ner tröjan över handen och satte över näsa och mun och försökte att andas genom enbart munnen. In i rummet och tände lampan. Försökte hitta bajset, men såg inget. Ner på knä och kolla under sängarna. Inget där heller. En kudde låg på golvet. Jag tog den och la upp den på ena sängen...och SPLASCH så flög det ner en halvlös kattskit på golvet. Jösses, jag höll på att spy på golvet. Jag flög upp och rusade ut till badrummet för att jag höll på att kräkas. Stod och hulkade över toan ett tag innan jag insåg att det där funkade inte för mig. Bara jag tänkte på att gå in och ta bort bajset så krampade magen igen...
När maken vaknade fick han ta hand om det. Nu ska jag försöka klara av att slänga in lakan och sånt i tvättmaskinen (jag hade såklart redan satt igång en maskin tvätt innan jag upptäckte bajset). Wish me luck!

Pussen & Kramen
/Ango

2 kommentarer:

mrmix sa...

hehe int elätt morgon du haft ;) Kankse hänga en doftgran runt halsen såna här dagar?? ;)

ha de fint å hälsa gubben.
/ Mrmix

Mamma J sa...

Uäääk....

Populära inlägg