torsdag 22 oktober 2009

ÄNTLIGEN!!!

Åkte in till Eskilstuna idag för att köpa nya gympaskor åt Victor. Det visade sig vara lättare sagt än gjort att hitta några till honom. Det är ju inte riktigt säsong i vanliga skoaffärer, och i sportaffärerna fanns med Adidas, Nike och Reebook i hans storlek. Nu har jag ingen lust att lägga 500:- på ett par gympaskor som han kan ha ett par månader bara, så jag letade ett tag till i vanliga skoaffärer. Hittade till slut ett par som jag visste att han skulle gilla. Kruxet var att de fanns i stl 26 och 28, han har 27 (såklart). Enligt innermåttet skulle stl 26 funka, så jag köpte dem.
Direkt när Victor kom hem fick han prova dem, och de var såklart för små. In till Eskilstuna igen för att byta dem. Han ville ha samma modell, så det fick bli ett par i stl 28 (de var inte så stora på honom).
På väg hem från Eskilstuna mötte jag ÄNTLIGEN 023!!! Efter 2 veckors letande har jag till slut hittat den! 024 möter jag nästan varje dag, så den ska väl inte ta lika lång tid!

Pussen & Kramen
/Ango

2 kommentarer:

Mamma J sa...

Jag som tänkte säga (såg inlägget via BlogLovin, men kunde inte komma in) att just 023 har jag sett massor med gånger. Så, det verkar som om de flesta av dessa är här - eller på väg till Dalarna, för jag vet att jag såg flera då och tyckte det var lite "ironiskt" efter Falun har riktnummer 023 :-)...

Ango sa...

Mamma J:
Så var det när vi skulle ha 010 eller nåt sånt (då när jag och R fortfarande låg på samma nummer). På väg mot Linköping mötte vi säkert 10 st 011, alla i Norrköpingstrakten. 011 är ju Norrköpings riktnummer så det var lite roligt.
Tyvärr verkar det vara så att man ser dessa nummer mängder av gånger när man inte behöver dem. Så fort man ska ha tag i dem lyser de med sin frånvaro.

Populära inlägg