onsdag 14 oktober 2009

Egen vilja!

Idag har Victor fått data- och innebandyförbud för första gången. Aldrig har han betett sig så illa som han gjorde idag...
Det märktes att han var trött, men det brukar inte vara några problem att "lirka" med honom för det. Så bestämde han sig för att han ville spela ett speciellt spel på datorn. Eftersom jag nyss har formaterat min laptop hade jag inga spel kvar på den. Jag sa till honom att jag kunde installera spelet om en liten stund, eftersom jag var tvungen att flytta över det från stationära datorn, den som Paulina satt och spelade Sims på. Jag tyckte att Victor kunde spela något annat så länge, men det tyckte inte han. Efter lite tjat blev jag arg på honom och förklarade att nu fick det räcka med tjat och om han inte slutade skulle han få dataförbud. Då låste han sig fullständigt! Han började skrika och bete sig väldigt dumt. Jag har inga problem att handskas med det, men när han skriker "Jag hatar dig" och "Jag hoppas du dör" då är gränsen nådd. Sånt tar jag inte från någon, speciellt inte en 5-åring som definitivt inte ska säga så till någon alls (jag fattar inte var han har snappat upp sånt från, för inte ens tjejerna säger så i stridens hetta, men visst, jag har mina små aningar).
Jag förklarade att nu blev det definitivt ingen dator, och det enda ställe han kunde vara och bete sig illa på var faktiskt hans rum. Han fortsatte och till slut så satte jag innebandyförbud på honom också. Han får inte kolla på någon innebandy den här veckan!!! DET känns för honom kan jag lova. Han hade säkert tyckt att det varit snällare av mig att ställa honom naken i en myrstack...
Så här har han aldrig varit förut, så det är bara att inse att liten också börjar bli stor nu!
Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg