måndag 5 oktober 2009

Pyssel

För en tid sedan köpte jag boken Virka amigurami: små glädjespridare av Mia Bengtsson.
Jag hade sett massor av bilder på dessa små virkade figurer och tänkte att jag nångång kanske skulle ta mig tid att göra några själv.
Nu har jag gjort ett gäng, och har även fått en förfrågan från en "fröken" på dagis om jag kanske skulle kunna göra några figurer till dem. Tänkte göra ett gäng matfigurer och ge i julklapp till dem. Lite bakelser, muffins, svampar och annat till "dockis" ska det bli.
Här syns några av de figurer jag gjort. Smågubbarna tycker Simone att det är jättekul att leka med, och båda tjejerna är involverade i iordningställandet av dem också. Sy ögon och fläta halsdukar är deras jobb;).

2 kommentarer:

Anna sa...

Men å så fina!! Tar du beställningar? ;)

Mamma J sa...

Nej, vad söta!!! Är det svårt?

Sådana där små kanske t o m mitt tålamod skulle räcka till...

Populära inlägg