fredag 9 oktober 2009

Fredag igen

Veckorna går så grymt fort nu! Det märks inte minst på att hösten verkligen slagit fäste hos oss.
De senaste dagarna har det trots allt varit härligt höstväder med regn på natten och sol på dagen, och idag verkar inte vara något undantag.

Att dagarna går snabbt märks även på graviditeten. Idag har jag ungefär 3 månader kvar tills det planerade snittet. Kollar man ute till höger här i bloggen kan man se att det idag är 104 dagar kvar. Snart är de bara tvåsiffrigt!!! Nedräkningen har definitivt börjat! Det tycker säkert inte bebis som fortsätter leva rövare i magen (en ganska livlig bebis är det numera). Det är i princip bara lugnt så länge jag är uppe och rör mig. Så fort jag sätter mig så studsar den igång igen!

Jag är arg idag...också! Det kommer jag skriva ett eget inlägg om. Det gäller skola och barnomsorg...som vanligt!

Fredag är det (jag väääägrar titulera dagen som fredagsmys, eftersom jag kräks på den reklamen nu, speciellt efter att maken fått den låten på mobilen och gärna spelar, och sjunger, i tid och otid), och det är en väldigt splittrad familj hos oss ikväll.
Maken och Victor ska på innebandymatch, Paulina ska på disco och jag och Simone ska vara ensamma hemma och mysa! Det är härligt med lite kvalitetstid med bara ett barn ibland också!
Paulinas disco börjar kl 19:30 och håller på till kl 21:30... Fattar ni vad stor hon blivit nu som ska vara ute och rumla runt så sent!? Discot är för år 3-5, så det kommer vara full rulle gissar jag! Igår höll Paulina på att prova kläder som hon skulle ha på sig ikväll. Det är viktigt att det blir helt rätt outfit. Hon är dessutom väldigt medveten om kläder så hon styr och fixar så det står härliga till! Hon bestämde sig för en klänning, men det finns nog risk att det kommer att ändras flera gånger innan kvällen ;).

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg