fredag 23 oktober 2009

SPA-kalas

Paulina fyller 9 år på Lucia, och redan för ett par månader sedan började hon prata om att hon ville ha ett temakalas. Vi pratade om de olika alternativen som finns här runtom hålan. Inget tilltalade henne, förutom möjligen bowlingkalaset då, men hon vill ha med discolampor och discomusik i så fall, och det skulle det inte vara i bowlinghallen. Så säger hon plötsligt att hon skulle vilja ha ett SPA-kalas. Jag log lite och tänkte att det lär ju inte finnas här omkring. Det är väl bara typiskt amerikanskt och har väl inte kommit hit ännu.
Paulina är väldigt envis och satte sig därför och Googlade på SPA-kalas och hittade en sida där det stod om det. Jag tänkte att det var väl i Stockholm i så fall, men se det var det inte. Det var i Eskilstuna. Eskilstuna är bara 3 mil bort från oss, så det passade ju alldeles förträffligt!
Har ringt och kollat lite nu, och det låter hur mysigt som helst. De får bubbla och basta. Får ansiktsmask med gurka på ögonen, efter det duscha och avslutar med att få alla naglar (tår och fingrar) målade och bli sminkade av en make-up-artist. Låter inte det som rena drömmen för en hop 9-åriga tjejer?
Paulina och hennes bästis (som fyller år samma dag som Paulina) vill ha kalaset tillsammans och båda är lika sålda på idén. Nu har jag gjort en preliminärbokning till den 5 december. Ska bara prata med den andra tjejens pappa och kolla hur det passar för dem. Förhoppningsvis kan jag ringa och bekräfta datumet!

Pussen & Kramen
/Ango

2 kommentarer:

Mamma J sa...

Wow!!!

Det där måste jag kolla upp häromkring också. Visserligen är det inte toklångt till Eskilstuna härifrån - men jag tror det är lite för mycket att begära att alla kompisarna skall vilja åka dit :-).

Ango sa...

Mamma J:
Visst låter det mysigt?!
Jag är glad att Paulina hittade sidan på nätet (för att inte prata om hur glad hon är ;)).
Man kan välja olika teman på själva kalaset och även olika bufféer som ska ätas. Jag tror att de kommer få en alldeles underbar dag!

Populära inlägg