måndag 5 oktober 2009

Nu kom de!

Har varit och hämtat hem barnen. Tjejerna hade med sig papper om svininfluensavaccinet.
Är jag en dålig förälder som inte vill vaccinera mina barn? Victor kommer nog få vaccinet eftersom han har såna problem med astman när han blir sjuk (även om jag inte känner mig trygg med att vaccinera honom). Maken kommer också ta vaccinet, eftersom han också har astma. Själv kommer jag att avstå, trots att jag är gravid. Tjejerna har heller inga problem med något som gör att de tillhör riskgrupperna.

Jag kan inte köpa argumentet att massvaccineringen är för att "skydda varandra". Vem sjutton skyddar mina barn om det blir taskiga biverkningar av vaccinet? Vem skyddar mitt foster om det blir något galet efter vaccinet? Nej, jag skyddar nog mina genom att inte vaccinera!

Pussen & Kramen
/Ango

1 kommentar:

Mamma J sa...

M har ju astma - dock så lite att vi inte har medicinerat speciellt mycket på ett rätt lång tid. L bara vid förkylning - och då ändå lindrigt... Men, jag tänker nog inte vaccinera någon av dem iallafall.

T:s skola har ju skrutit så fint om att de skall vaccinera barnen i skolan - eh, det verkar bli som så mycket annat: ingenting av det... Är så less på dem. Nu drabbar det inte oss eftersom vi ändå bestämt oss, men ändå! Blä!

Populära inlägg