onsdag 21 oktober 2009

Vaccination?

Vi har ju bestämt att Victor ska vaccineras mot svininfluensan pga att han har såna problem med astma. Det räcker med en vanlig liten förkylning så är han jättedålig. Jag är rädd att han ska smittas av svininfluensan och bli extremt dålig av den. Så bestämde vi att han ska ta sprutan... (det var som att välja mellan pest och kolera såklart).
Den här veckan ska spruan tas...men nu när vaccinationerna har dragit igång har jag också fått höra från flera om de biverkningar de har fått, och jag känner mig ännu mer osäker nu. Kan jag verkligen utsätta honom för den där sprutan? Maken (som är den som varit ihärdigast i vaccinationsfrågan, och som också ska vaccinera sig) frågade igår hur vi ska göra? Ska vi strunta i den? Jag vet ju var jag står i frågan. För mig och för tjejerna finns det inga skäl alls att vaccinera sig (definitivt inte av solidaritet heller), men så har ju Victor sin astma... Hur sjutton ska man kunna bestämma? Jag är livrädd för vad vaccinet kommer göra med hans kropp, och jag är lika rädd för vad influensan kan göra med honom. Kan inte någon annan bestämma åt mig, eller åtminstone skicka lite garantier för att det ena är mycket bättre än det andra?

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg