torsdag 1 oktober 2009

Besiktningen klar

Har varit hos barnmorskan idag. Har tagit alla behövliga prover, och alla utom ett var bra. Det som var dåligt var såklart hb:t. Med ett hb på 98 så är järntabletter ett absolut måste.
I övrigt så hade jag ett sf-mått på 26, vilket är stort... Blodtrycket var 105/68, inga konstigheter i urin och blodsockret låg på 4,1, vilket är perfekt.
Hjärtljuden på bebisen lyssnade vi också på. De låg på 135 slag i minuten (och enligt skrocken så är det precis vad en kille ska ligga på ;)).

Pussen & Kramen
/Ango

2 kommentarer:

Mamma J sa...

Men, åh - då får jag kanske ha fel då? Fast det skulle vara rätt mäktigt att få vara den som har rätt mot din svärfar (?) som alltid har haft rätt förr... Så, jag håller fast vid min tjejteori!

Ango sa...

Mamma J:
Jag är ju helt inställd på en liten Egon nu, så en tjej känns rätt främmande ;).
Jag var tvungen att kolla mina MVC-rapporter från tidigare graviditeter. Paulina låg på runt 136 slag/minuten hela tiden, Victor låg mellan 140 och 144 slag/minuten hela tiden. Simone låg över 150 slag i minuten hela grav (sista mätningen i v 40 låg hon på 136), så egentligen så verkar låga hjärtslag betyda tjej för mig ;).
Jag är nyfiken som tusan i alla fall, men kommer inte tjuvkika...om det inte skulle bli ett sent ul, och det går att se då ;).

Populära inlägg