fredag 30 oktober 2009

Fredagsmys på två

Ikväll är jag och Simone ensamma hemma. Åtminstone till 22-tiden eller så. Anledningen till det är att resten av familjen åkt till Linköping för att titta på innebandy. A-laget spelar match, bonussonen får stå i mål, så då var maken såklart tvungen att åka. Paulina och hennes bästis, och Victor är också med. De åkte tidigt till Linköping för att hinna med lite annat kul också. Det skulle bli bowling ett par timmar innan matchen (som börjar kl 20).
Jag och Simone ska passa på att mysa ensamma. Jag ska visserligen försöka få lite av min hemtenta gjord. Den ska vara inlämnad på måndag, senast kl 8:00, och jag har knappt börjat på den. Jaja, det blir väl bra tror jag. Hur som helst så ska jag och Simone beställa pizza, käka lite godis (fuskar lite med godiset idag) och kolla på Idol så småningom. Det ska bli himla mysigt.
Vid 22-tiden dräller de andra hem. Paulinas bästis ska sova över här, så det kommer vara en hop med väldigt trötta barn som kommer hem antar jag!

Imorgon är det halloween. I år krockar den med Alla helgons dag. Jättetråkigt, eftersom det är två helt skilda händelser. Att halloween står för dörren märks på att ungarna på gården har varit här och ropat "bus eller godis". Mina egna barn har blivit förbjudna av mig att gå runt och tigga godis. Jag gillar inte evenemanget (speciellt inte som det verkar firas lite när familjerna själva tycker att det ska firas). Enda gången de får gå runt och "tigga" är på skärtorsdagen när de klär ut sig till påskkärringar. Kravet för att de ska få gå runt då är att de har ritat påskkort att dela ut till dem som de ringer på hos! Snacka om att jag är en "elak" mamma ;-).

Pussen & Kramen
/Ango

1 kommentar:

Mamma J sa...

T fattade absolut ingenting när jag köpte lite godis med papper på - till de som ev kommer och ringer på imorgon.

"Vaddå trick or treat?!"

Så, jag är lika hemsk - så hemsk att hon inte ens har reflekterat över att hon skulle, hehe...

Populära inlägg