måndag 26 oktober 2009

Ny vecka igen!

Det är konstigt att det är lika jobbigt att ställa om klockan till vintertid som till sommartid. Det var länge sedan den här extra timmen gav någon "vällust". Numera vaknar jag samma tid som vanligt...fast 1 timme tidigare då.
Vi glömde ställa om klockradion igår, men det gjorde ju inget eftersom vi inte använder den vid väckning i alla fall. Vaknade imorse och såg att klockradion var 7:23, och R låg och sov för fullt. Funderade på om han började jobba senare idag i och med att det är höstlov för eleverna. Tänkte först väcka honom eftersom han försovit sig, men tänkte först kolla om han ställt väckning på sin mobil. När jag tog upp hans mobil (som låg på laddning vid min säng) såg jag att klockan bara var 6:23. Just det, vi hade ju inte ställt om klockan, var det ju!

Igår var det premiärbakning av pepparkakor. Tjejerna har tjatat sedan midsommar ungefär, att de vill baka pepparkakor. Igår fick de göra det, men jag hade verkligen ingen lust att göra pepparkaksdegar, utan de fick nöja sig med "köpedeg". Visste att Ica hade tagit hem deg.
Det är många, många år sedan jag använde mig av köpedeg senast så jag har glömt bort hur den smakar och är i konsistensen.
Det tog inte många sekunder innan Paulina högljutt började klaga på att degen var smulig och inte var bra att kavla. Nåja, de lyckades få ihop lite pepparkakor i alla fall. Tyvärr fanns det ju ingen glutenfri deg till Simone så hon fick baka av samma som Paulina bakade av, men fick sedan äta färdiga som vi köpt. Nu har jag lovat att göra pepparkaksdegar i veckan så de får baka pepparkakor igen, men med riktig deg som smakar riktigt bra istället!

Gjorde äppelpaj igår. Blev så grymt sugen på det i lördags. Hade härliga vinteräpplen hemma som passade perfekt till paj. Smulpaj fick det bli, vilken avnjöts med vaniljsås igår kväll (R var uppe inatt vid 2-tiden och åt det som blev över ;)).

Idag ska tjejerna på teater på biblioteket. Det är Snövit som visas. Får se vad jag och Victor hittar på under tiden. I eftermiddag ska vi åka och handla vinterskor till barnen. Det ska bli jättekallt till helgen så det är dags att fixa varmare skor nu.

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg