fredag 9 oktober 2009

Tomater

I april köpte jag tomatfrön som jag sådde direkt, och lät växa i drivhus tills jag planterade ut plantorna i juni. Det tog väldigt lång tid innan det blev några tomater på plantorna, men nr det väl började komma så kom det rejält (jag har inte plockat bort några blommor heller, så det har blivit många tomater).
Nu som först börjar det egentligen bli dags att plocka dessa tomater. Var orolig när frosten kom att mina tomater skulle stryka med, men inte. De hänger med. Plantorna har inte klarat frosten riktigt, men tomaterna själva är perfekta (konstigt nog eftersom tomater är så känsliga för kyla). Det hänger väl 5-6 kg tomater på de 3 plantorna, men det är inte riktigt dags att plocka dem ännu. Förhoppningsvis klarar vi oss utan frost så jag får chans att plocka tomaterna om några dagar (plockar ju 3-5 tomater om dagen) istället.

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg