onsdag 21 oktober 2009

Ica-reklam

Jag älskar oftast Icas reklam, och deras reklambyrå måste också vara lyckliga över den framgång som reklamen rönt.
Den senaste omgången reklam är med praktikant-Jerry som jag verkligen ÄLSKAR! Jerry påminner mig så mycket om "vår" Kalle som var praktikant hos oss på McDonald's i Linköping när jag jobbade där. Kalle kallades också "Happy Meal-kungen" (det döpte han sig själv till) och han förgyllde alltid våra måndagar och fredagar när han var hos oss. Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag tänker på honom, och hur lite kunde betyda så mycket. Minns efter ett sportlov när vi hade haft en massa aktiviteter för de sportlovslediga barnen. Vi hade bland annat haft en tävling där en massa LHC-prylar skulle lottas ut. Vi hade fixat en dublett av en hockeyklubba med alla i lagets autografer på. Den ena klubban lottades ut, den andra gav vi till Kalle bara för att han var Kalle, typ. Han blev så glad över den där klubban att han var tvungen att ringa till sin mamma och berätta omedelbums! Kalle var/är en underbar själ! Han hade också samma slags humor som Jerry visas ha i reklamen. Kalle kunde gärna driva rejält med oss normalstörda, och ibland undrade man var han fick allt ifrån!

Har du missat Ica-Jerry så kan du kika här:




Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg