måndag 2 mars 2009

Mer medicin

Det blev mer mediciner för Victor. Förmodligen är det astma istället, vilket vi också diskuterat tidigare men är för insnöade på kruppen... Nu fick vi Ventoline- och Pulmicortspray som ska användas dagligen i 2 veckor, sedan ett återbesök och har han blivit markant bättre så får han "förkylningsastma" inskrivet i journalen...
Eftersom Victor varit hemma idag har det inte blivit så mycket pluggande (med andra ord ingenting). Vi åkte en sväng till Överskottsbolaget och köpte tvålfat och lite krokar till badrummen. Lunchen intogs på lokala pizzerian där Victor åt nuggets och pommes och jag festade till på en tonfisksallad. Glass till efterrätt och så lite nya filmer fyndade på Ica (3 DVD för bara 99:-) och nya lånefilmer från bibblan. Nu sitter Victor och tittar på en film med "Barnens favoriter", en sån där med en massa olika kortfilmer (Byggare Bob, Jasper pingvin, Meckar Micke, Pettson och Findus m.fl.).

Fick lite nya böcker idag. Två som jag hade beställt från Cdon.com och en bok från Ordfront förlag som är ett recensionsexemplar av en bok som släpps den 20:e. "700 dagar i Bagdad" heter boken och är en repotagebok av Laura Macdissi. Den ska jag snart sätta tänderna i, för den verkar vara väldigt bra, men ni får inte läsa om den förrän den 20:e som sagt, då det är första recensionsdatumet!

Pussen & Kramen
/Ango
Skicka en kommentar

Livets skörhet

Den senaste tiden har jag blivit påmind om hur skört och bräckligt livet är. Det började med att min faster dog pga blodförgiftning i april....