tisdag 31 mars 2009

Min kropp fattar inte

Hela förra veckan vaknade jag vid 5:30 och kunde inte somna om trots att jag var jättetrött. Så kom jag på att min kropp var ju bara ganska snillrik, eftersom den bara höll på att ställa om sig till sommartiden som vi ändrade till natten till i söndags...men oj, så fel jag hade. Min kropp är inte alls snillrik, den är ganska trög och har svårt att fatta. Nu har vi ju ställt om klockan till somamartid, så varför envisas jag med att vakna klockan 5:15-5:30 då? Så tidigt går jag ju aldrig upp, så varför tycker kroppen att jag inte behöver sova mer då?
Det är ju inte så att jag går och lägger mig väldigt tidigt heller, utan jag brukar släcka lampan för att sova någon gång mellan 22:30 och 23:30. En ganska normal tid. Det måste vara så att jag börjar bli gammal alltså, för gamla människor brukar ju gå upp i ottan och baka bröd eller koka soppa... Jag är väl på väg dit jag också!

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg