torsdag 19 mars 2009

Torsdag och dan före tentan

Victor är hemma från dagis fortfarande och jag har inte fått så jättemycket pluggat. Jo, en del, men inte så mycket som jag själv hade önskat att jag hade pluggat...men det är egentligen helt och hållet mitt egna fel. Imorgon är det tentadags i alla fall, vare sig jag har pluggat eller ej.

Imorgon är också dagen då min kära make fixat barnvakt och vi ska ut och käka och gå på bio. Det var min födelsedagspresent. Tyvärr tror jag inte för ett ögonblick att det blir av. Anledningen till det är att jag tror att han helt har glömt bort det! Själv tänker jag inte börja organisera och fixa med det, det är hans problem. Har han glömt bort det så åker jag väl själv. Som sagt; hans problem inte mitt!
Varför tror jag då att han har glömt bort det? Jo, ungarna brukar ha koll på att de ska ha barnvakt och gå och tjata om det. De har inte sagt ett ord om det, så han lär inte ha berättat för dem att de ska ha barnvakt...alltså har han ingen koll på det själv. Lite typiskt: lovas runt, håller tunt!
Jaja, den som lever får se! Jag kan lova att han kommer skylla på att Victor är sjuk, och därför har han inte fixat med det!

Nu ska jag äta lite frukost innan jag kastar mig över tentapluggandet...

Pussen & Kramen
/Ango

5 kommentarer:

Anonym sa...

Håller tummarna för dig i morgon!! Förresten, jag satte läkemedelstentan, jippieee! :) Kram Anna!

Mamma J sa...

Hoppas att:

1. pluggandet idag har gått bra
2. tentan går galant imorgon
3. din lille gubbe slår dig med häpnad imorgon!

Anonym sa...

Hoppas att det har blivit en toppendag idag!

Anonym sa...

Hur gick det i dag?? Kram!

Ango sa...

AnnaK:
Grattis till att ha klarat tentan! Det måste kännas riktigt skönt att få lägga den bakom sig nu!
Jag tror och hoppas att det gick bra med tentorna. Den ena gick bättre än den andra, men jag hoppas att mitt ordbajsande på den som gick sämre ska rädda mig ;).

MammaJ:
Han överraskade mig! Jag hade underskattat honom! Vi var och tittade på filmen och barnen var hemma med farmor (vilket ungarna älskar).

trogen läsare, men inte lika trogen kommenterare:
Dagen blev bra, trots tentor ;).

Kram
/Ango

Populära inlägg