fredag 27 mars 2009

Ny tröja

Igår var det införskaffning av lite vårkläder till barnen. Köpte skor på Skopunkten (de är såååå bra när man har 3 barn ;)), gympaskor som Paulina behöver till gympan på Stadium, och så hittade jag av en slump västar till tjejerna på Rusta (av alla ställen). Det var västar som var vändbara, rosa på ena sidan och vinröda på andra, med "tjejdöskalletryck" (sån där med rosett på skallen). Bara 69:-/st kostade de så det var liksom inget att fundera på. Det fanns bara 4 västar kvar, varav 2 i storlek till tjejerna. Köpte dem såklart! Lyckades hitta en plånbok till mig också. Jag har gnällt över min plånbok ett tag nu, men inte tagit mig tid att gå och köpa en ny. Nu skulle J, min kurskompis, till en väskaffär igår, så då följde jag såklart med och hittade en plånbok som jag gillade.
Jag har hållt på och sticka en döskalletröja till Victor ett tag nu. Det har varit fina stickor, vilket gjort att det har tagit lite tid, men igår, när Victor hade somnat sydde jag ihop den så den skulle vara klar när han vaknade idag på morgonen.
När Victor kom upp imorse låg tröjan på bordet och bara väntade. Victor blev jätteglad och skulle såklart ha den på sig till dagis idag. Så här ser tröjan ut:

Och så här såg den ut när den kommit på Victor:


Mönstret hittade jag för länge sedan på Aftonbladets hemsida, men har först nu kommit mig för att sticka tröjan. Den har raglanärmar och 2 knappar i halsen bak på vänster sida.
Idag ska jag sitta och leta artiklar inför C-uppsatsen. Efter diskussioner igår bestämde vi oss för att vi ska studera hur lärarnas arbetsrelaterade stress påverkar deras bemötande mot elever med psykiska funktionshinder. Vi kunde inte hitta någon bra vinkling på enbart dyskalkyli, så vi valde att ta alla psykiska funktionshinder istället. Nu ska jag maila handledaren och boka en tid så vi kan få lite feedback innan vi skickar ut enkäter till skolor.
Pussen & Kramen
/Ango

2 kommentarer:

Mamma J sa...

Du är så himla duktig med handarbetandet! Du kanske skulle slå dig på att sticka på beställning? Och tjäna en liten extra hacka?

Ango sa...

Jag är inte tillräckligt bra på att sticka på beställning ;). Jag stickar till familjen bara. Tjejerna såg ett par knälånga sockor i en handarbetstidning, så de håller jag på med nu (det är så trist bara att sitta och sticka samma saker hela tiden, för det blir ju 4 strumpor jag måste göra).

Kram
/Ango

Populära inlägg