fredag 27 mars 2009

Aha, nu förstår jag!

Hela den här veckan har jag vaknat 1 timme innan jag egentligen ska vakna. Det har varit väldigt, väldigt irriterande, speciellt som jag inte kunnat somna om, trots att jag varit trött.
För en stund sedan gick det upp ett ljus. Såklart att min kropp är lite smart (hade ju inte trott något annat egentligen), den är lite före sin tid. Hela veckan har den ju tränat för sommartiden som börjar i helgen... När jag vaknar klockan 5:30 på söndag, då är ju klockan 6:30, dvs den tid jag brukar gå upp...ja, på vardagarna alltså!

Pussen & Kramen
/Ango

3 kommentarer:

Mamma J sa...

Är det nu i helgen?! Ojdå! Den informationen har visst drunknat i Earth Hour-informationen...

Vet du vad det betyder?! Det betyder att på måndag när klockan ringer tjugo över fyra på morgonen - då är klockan egentligen tjugo över tre, alltså. Det bara kan ju inte vara möjligt att jag skall orka med det?!

Ango sa...

Ja, det är natten till söndag som klockan ska vridas fram. Det är alltid sista helgen i mars, men jag hade också glömt det. Såg det av en slump i min kalender när jag skulle boka möten för nästa vecka ;).

Jag gnäller över att vakna 5:30... Usch, behöva gå upp så tidigt som du gör (och många andra också). Det är ju då det är som skönast i sängen.

Kram
/Ango

Anna sa...

Men kära nån, nu när du säger det så är det ju helt självklart! Här har barnen vaknat en timme innan den vanliga tiden denna vecka. De ställer in sig alltså!? :)Och tvingar på köpet sina föräldrar att ställa in sig! ;)

Populära inlägg