tisdag 3 mars 2009

Framförhållning...sånt trams

Imorgon och nästa onsdag ska Simone åka skridskor i skolan, det har jag vetat i typ 3 veckor nu. Idag kom Paulina hem med en lapp från sin gympalärare att de IMORGON ska ha idrottsdag (det bestämdes väl idag verkar det som). Barnen hade fått välja på olika vinteraktiviteter. Paulina valde skridskoåkning (såklart).
Ok, inga problem egentligen....OM det inte vore för att vi inte har införskaffat mer än en hjälm och 2 par skridskor (i olika storlekar, varav ena paret är för stora för båda tjejerna). Jag har inte haft anledning att köpa fler uppsättningar i och med att Simone inte åkt mer än någon enstaka gång (på dagis) och Paulina inte åkt skridskor sedan förra terminen (och då stod det på gympaschemat, som sträcker sig över hela terminen). Nu får jag alltså besked att det ska fixas med ännu en hjälm (de något för stora skridskorna går att använda i nödfall, men hur skönt är det för barnen?). Eftersom vintern i stort sett är över så vägrar jag köpa nytt idag. Secondhandbutiken i hålan är stängd idag. Har kollat på Blocket om det fanns någon som sålde skridskor här i närheten, billigt, men det enda jag hittade är typ 6 mil bort och det vill jag inte åka. Jag blir så sur! Det är ju barnen som drabbas, och det vill jag inte. Båda ska få åka skridskor imorgon, men jag kommer meddela läraren hur kul det är med såna här överraskningar... *suck*.


Pussen & Kramen
/Ango
Skicka en kommentar

Ödmjukhet till livet

Ibland får vi käftsmällar som gör oss lite mer ödmjuka till livet, och de runt omkring oss. Igår fick jag en sådan! Dotter och pojkvän var ...