fredag 6 mars 2009

Äntligen fredag

Fredagen är äntligen här! Inga planer för varken dagen eller helgen har vi och det är väldigt, väldigt skönt! Jag känner mig, återigen, väldigt trött, både fysiskt och psykiskt. Jag har inget tålamod med något eller någon och vill helst vara helt själv.

Idag ska jag försöka ta mig samman och börja söka artiklar på vårt ämne som vi valt till C-uppsatsen. Efter väldigt mycket funderande har vi kommit fram till att det blir "enklast" (eftersom vi har ganska kort tid på oss) att ta ämnet med lärare (attityder hos lärare mot elever med psykiska funktionshinder). Vi vet inte riktigt hur vi ska vinkla det ännu, det beror helt på vilken forskning som finns. Vi har lite funderingar. Först var vi inne på att se hur lärarnas attityder ändras beroende på om eleven "bara" är stökig, eller om eleven har en diagnos. Det finns ganska mycket forskning på det, tror vi (vi får se när vi söker) så jag kom på en annan tanke; hur lärarna behandlar elever med dyskalkyli. Detta är en relativt ny och fortfarande ganska "okänd" diagnos för många, så förhoppningsvis visar forskningen på brister där, så vi kan forska lite där...

Tentaplugga behöver jag också. Visserligen är inte tentan förrän den 20:e, men jag fattar ungefär hälften av allt så jag måste ta tag i det. Dessutom har vi en inlämningsuppgift som ska vara inne den 16:e så jag behöver sätta mig med SPSS och försöka fixa den också...
I kliniska psykologin har jag en inlämningsuppgift som ska vara inlämnad den 24:e så även där har jag lite att jobba på. Och här sitter jag då... Allt för att förhala studierna.

Måste sätta fart, men först ska jag ta ett riktigt varmt bad, för jag sitter faktiskt och fryser en hel del!

Pussen & Kramen
/Ango

3 kommentarer:

Mamma J sa...

Åh. Jag blir trött bara av att läsa om allt som hänger över dig. Utöver det vanliga livet då...

Men, vad är SPSS??

Ango sa...

Mamma J:
Åh, SPSS är ett alldeles fantastiskt (läs: urtrist) dataprogram där man lägger in olika variabler och kan utläsa samband, korrelationer och annat smått och gott som man behöver för att kunna göra en vetenskaplig rapport...
Usch, det är så trist så jag blir tokig. Tyvärr måste jag sätta fart med det. Det är en hel del att klura ut hur man ska göra med det...

Kram
/Ango

Anonym sa...

*hihi* känner igen det där med att förhala när man bör plugga! :) Men på något konstigt vis blir det oftast gjort och bra också! Kram!

Populära inlägg