fredag 13 mars 2009

Det här är kärlek

Jag fick ett mail från en gammal vän, och det mailet vill jag dela med mig av. Jag tyckte innehållet var så grymt vackert, så talande och så fantastiskt. Det här är kärlek när den är som renast, som vackrast och på högsta nivån. Det här är den villkorslösa kärleken till ett barn.Läs texten innan du tittar på klippet:

En dag frågar en son sin far:
”Pappa, springer du en maraton med mig?”
Pappan svarar: ”ja” och de springer sin första maraton tillsammans.
En annan dag frågar sonen sin far igen: ”Pappa, springer du en till maraton med mig?” och pappan svarar igen ”ja, min son”.
En dag frågar sonen sin far: ”Pappa, vill du göra Ironman tillsammans med mig?” (4 km simning, 180 km cykling, 42 km löpning)
Och pappan svarar igen ”Ja”…
Och här kommer videon till denna historia: (glöm inte ha på högtalarna)




Visst är det alldeles fantastiskt vackert?

5 kommentarer:

Mamma J sa...

Jag har fått det där mailet också, skickat till mig på jobbet. Och, eftersom jag inte får ljudet att fungera hundra på jobbet (har inte orkat koncentrera mig på det, allt annat funkar ju...) så har jag tänkt att jag skall kolla hemma sedan. Men, så har det inte blivit av...

Nu tittade jag. Och nu sitter jag här med kinderna våta. Så otroligt vackert! Vilken otroligt fantastisk far!

Anonym sa...

jag är helt mållös. tårarna rinner. fantastiskt!

/Annica

Unknown sa...

Jag fick den också till jobbet en dag, fantastiskt!

Anonym sa...

Mycket vackert och kärleksfullt. Ha en bra helg! Kram!

Katinka sa...

Jättevackert Ango! Grattis i efterskott till dig med. Så vi fyller år så nära varandra också?

GRATTIS, GRATTIS!!!

Populära inlägg